Baby you light up my world ❤ - Love At First Sight

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
'Vem är du?' Just precis den meningen hade följ mig hela natten. Det gick bara inte att glömma det.
Nu är det exakt 5 timmar kvar till konserten och jag har absolut ingen aning vad jag ska ha på mig..
Jag kollar på sängen. Det ligger två olika toppar som jag har lagt fram, men har ingen aning vilken jag ska ta.
Plötsligt vibbar mobilen till. Snälla, säg inte att det är Harry! Men olyckligtvis nog, var det Harry.
"Längtar till ikväll! Kram Harry." Jag funderade ett tag. Ska jag svara eller ska jag inte. Tillslut bestämde jag mig för att svara.
*
"Jag med, men hur ska vi hitta varandra? Kram!"
"Det blir inga problem. Jag kommer att känna igen dig så fort jag ser dig!" Jovisst, det tror jag jättemycket på tänkte jag och snurrade runt med ögonen ett varv. Sen svarade jag honom.
"Är du säker på det?"
"Hundra procent säker! Men jag kan ringa dig efter konserten, så kan vi bestämma var vi ska träffas?"
"Okej, vi säger så. Kram!"
Detta kommer inte att gå. Det var jag helt säker på.
*
"1D, 1D, 1D, 1D!
Jag skrek och jag skrek. Ljudet fyllde mina öron och hela jag spreds av lycka.
- Jag kommer att vara döv efter konserten, sa jag till Madison som stod och hoppade bredvid mig.
- Haha, jag med! skrek hon. Det var lite svårt att höra, men det är ju inte så konstigt.
Konserten var utomhus, vilket var rätt bra, för annars skulle vi bli jättevarma så mycket folk där var. Scenen var tom, men precis när som helst skulle One Direction komma ut och sjunga.
Plötsligt kom fem snygga killar ut på scenen. Liam, Niall, Zayn, Louis och Harry. Harrys leende var himmelskt. Så vackert! Alla fem killarna vinkade ut mot oss och det kändes som om Liam log mot mig. Jag kände mig riktigt riktigt lycklig.
- Vi ska börja med en låt från X-Factor som jag tror att ni alla har hört förut! Åhh vad Louis var gullig. Hans röst lät såå härlig på något sätt.
Och så började låten.
Let's dance in style
Let's dance for a while
Heaven can wait we're only watching the skies
Hoping for the best but expecting the worst...

Gud vad Liam var duktig! Det var helt otroligt! Sen kom refrängen.
Forever young
I wanna be
Forever young
Do you really want to live forever, forever
Forever young

Jag fick gåshud från topp till tå. Så bra var dem! Dom fortsatte sedan vidare med deras bästa låt, som hade blivit såå känd och populär på så kort tid.
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know, you don't know you're beautiful

Nästan alla i publiken kunde låten så de sjöng med, även jag.
*
Konserten var slut och det var dags för signering. Kön var lång, men som tur var stod jag rätt långt fram. Madison stod precis bakom mig. En kille försökte tränga sig före en tjej i kön och det slutade med att vakterna kastade ut båda från konserten. Sen så äntligen var jag och Madison framme. Vi räckte fram våra böcker till Liam som skrev sin autograf, som sedan skickade vidare boken till Zayn. Efter Zayn satt Niall, sen kom Louis och till sist Harry. Min och Harrys blickar möttes och han log mot mig. Kände han igen mig ändå?
- Hej, vi möttes väl häromdagen? fick han plötsligt fram med ett stort leende på läpparna.
- Ja, det gjorde vi. Jag log ännu större, men kollade genant bort när han kollade mig i ögonen.
Tydligen så förstod han fortfarande inte att jag var Jenna. Kände mig rätt besviken.
Jag längtade verkligen till signeringen var över så att jag kunde träffa Harry och berätta vem jag var. Hela tiden kollade jag på mobilen om jag hade fått något sms eller kanske något missat samtal ifrån Harry. Men inget. Skulle han aldrig ringa mig?
*
ÄNTLIGEN!
Mobilen vibrerade och jag kollade på mobilen. Det stod "inkommande samtal - Harry Styles". Jag tryckte fort på den gröna knappen som det stod svara på.
- Hej Harry, bra show! fick jag fram.
- Hej Jenna! Tack så mycket. Kan du träffas nu?
- Absolut! Var ska jag komma?
- Kom backstage. Jag står och väntar där.
Förväntansfullt gick jag mot porten där det stod "backstage". Nu var jag nära. Jag kände riktigt hur jag fick en klump i halsen. Men jag svalde den fort och fortsatte att gå.
- Har du backstage-pass? sa en av vakterna som stod vid porten.
- Va? Nej, jag ska träffa Harry. Jag är en vän till honom.
- Jag är ledsen. Inget b-pass, inget besök. Jag måste be dig att gå.
Gud vad jag var arg. Skulle inte Harry stå där och vänta på mig som han sa? Jag kommer aldrig att komma in..



Lite längre del idag, för att jag missade två dagar. 
Jag hoppas att ni tycker om den !

Puss. <3

Postat av: rebecka

sjukt bra! jag älskar din blogg! :D

2011-10-08 @ 19:35:04
Postat av: lollo

jättebra!

längtar tills nästa del!! :D <3

2011-10-08 @ 19:53:00
Postat av: emma

sjukt bra !

2011-10-08 @ 20:48:09
Postat av: malin

riktigt bra!

2011-10-08 @ 21:09:31
Postat av: mimmi

ååh vad bra när kommer nästa? !? :D

2011-10-09 @ 14:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0