Baby you light up my world ❤ - Just You And Me Forever

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Jenna's perspektiv
Solen lyser in genom mitt fönster och fåglarna hörs utifrån. Idag gäller det. Igår fick han äntligen reda på att det var jag och vi bestämde fort att vi skulle träffas och göra något idag. Jag förseslog att gå och shoppa, men han tyckte inte så jättemycket om det förslaget. Sen kom han med att vi kunde gå på bio och sen käka något. Jag tyckte att det var en superidé, så det är vad vi ska göra idag! Jag längtar!
Blicken föll på min väckarklocka som aldrig hade ringt idag. Mögel skit.. Men vänta, går klockan verkligen rätt? Jag gnuggade mig i ögonen en gång och sen insåg jag att det inte var något fel på min syn. Klockan var verkligen 13.30 och jag hade försovit mig! Jag skulle ju träffa Harry i parken klockan 14.00. Jag hoppade ur sängen och tog mobilen för att ringa Harry och säga att jag kom senare. När jag tog upp mobilen insåg jag att den var urladdad. Kan det bli värre? Jag skyndade mig att ta på mig en fin tröja och ett par jeans, sen skyndade jag mig till köket och bredde två mackor med smör och skinka, tog ett glas mjölk och stack fort som tusan! Det tar en halvtimme att komma till parken och klockan var redan kvart i. Jag var dödens.
Harry's perspektiv
- Vilka ska jag ta? Rosorna eller liljorna? Jag visste inte riktigt vilken och jag ville att allt skulle vara perfekt när vi äntligen skulle träffas och göra något kul tillsammans som förr.
- Jag tror att det kvittar, hon tycker nog om vilket som helst! Louis hade följt med mig för att hjälpa mig med presenterna, sen skulle han sticka till sin flickvän.
- Okej, men vad brukar du köpa till din tjej?
- Köper aldrig blommer till henne. Jag ger henne antingen smycken och berättar hur jag känner och så. Testa det!
- Jag har inte tid med att köpa smycken nu. Varför skulle Louis vara en sån romantiker? Till slut bestämde jag mig för att köpa rosorna. 3 röda rosor.
Men tänk om Jenna inte tyckte om mig? Tänk om hon bara ville vara vänner? Jag ville åtminstonde lära känna henne mer och försöka utveckla vår vänskap. Hoppas att hon kände desamma.
- Måste dra nu. Lycka till Harry! och så gick Louis. Han var verkligen en bra vän!
Jag funderade lite på vår X-Factor tid tillsammans. Hur vi träffade varandra. Hur kunde jag ha haft sån tur som har fått 4 riktigt bra vänner?
När jag hade tänkt klart, gick jag till parken. Hoppas att hon inte är där när jag kommer. Jag hatar att komma senare än tjejen..
Jenna's perspektiv
Jag sprang och sprang. När jag började närma mig parken saktade jag ner lite. Jag ville inte springa så att Harry såg det. Sedan kollade jag lite nogrannare och då såg jag att Harry stod där vid en bänk och kollade runt lite.
Men vad hade han i handen? Gud, så gulligt. Blommor. Sen började jag gå snabbare.
- Hej Jenna! rösten kom bakifrån mig. Vem kunde det vara? Jag vände mig om och vem stod där?
- Peter?! Vad gör du här? Jag kramade om honom och han kramade om mig.
- Jag ville hälsa på dig såklart! Han log stort mot mig. Gud vad gullig han var. Och tänk att han hade kommit ända till London bara för att träffa mig! Sen kom Harry upp i mitt huvud. Ånej! Jag skulle ju träffa han och jag hade kramat Peter mitt framför ögonen på honom!
Harry's perspektiv
Vem är killen som hon kramar? Det kändes inte rätt. Jag var riktigt avundsjukt. Var Jenna inte här för att träffa mig? Först kommer hon inte, och sen ser man henne med en anna kille. Det känns inte schysst!
Jag bestämde mig för att gå dit. Kanske det bara var en gammal kompis som hon stötte på?`
- Hej Jenna! sa jag när jag var lite närmare.
- Åh, hej Harry! Förlåt men jag stötte på en kompis från Holmes Chapel. Han är här för att träffa mig och han åker hem ikväll.
- Okej. Ja, jag heter Harry. Jag försökte verka trevlig och skakade hans hand.
- Tja, Peter. Han skakade tillbaka, men han tog i min hand hårt.
- Harry, kan jag få prata med dig? Jag rycktes till av att Jenna drog bort mig från Peter. Undrar vad hon ville..
- Är det okej om vi går på bio imorgon istället? Jag menar, eftersom han åker hem ikväll vill jag gärna ha lite tid att träffa honom. Är det okej? Jag vill verkligen gå på bio med dig, men det var så längesen jag träffade han.
- Det är klart att det är okej. Vi kan höras ikväll, så gör vi något imorgon istället. 
Jag försökte att hålla känslorna inom mig. Jag som hade sett fram emot idag. Hon och jag. Jag och hon. Men nej. Så skulle Peter komma och försöra allting. Jag hade köpt blommor och allt.
Jenna's perspektiv
Jag kände mig rätt taskig mot Harry på något sätt. Men sen när jag tänkte efter lite, skulle jag nog varit ännu mer taskig om jag inte skulle träffat Peter när han kom bara för att träffa mig. Just nu dinglar jag mellan två killar som jag tycker väldigt mycket om..
Jag hoppas verkligen att Harry inte tog illa upp. Men vi kommer att ha det bäst imorgon istället! Även om jag hade längtat till denna dagen!
Sedan tänkte jag, detta är ödet.
Ödet vill inte att Harry och jag ska vara tillsammans..



Andra delen idag. 
Om minst 5 kommenterar så blir det två delar imorgon också! :)

Puss !

Postat av: Malin

jättebra! och så sjukt spännande du skriver!

älskar din blogg <3

2011-10-09 @ 17:12:57
Postat av: lollo

sjukt bra :D yes! två delar imorgon!

2011-10-09 @ 18:02:20
Postat av: mimmi

2 delar imorrn baby! ;)

2011-10-09 @ 19:00:56
Postat av: rebecka

bra, mer mer mer!! :D

2011-10-09 @ 19:07:17
Postat av: emma

vill ha mera !

2011-10-09 @ 21:56:03
URL: http://popoflove.blogg.se/
Postat av: Anonym

aahh!! mera!! :D nu blir det 2 delar imorgon!!

2011-10-09 @ 22:28:09
Postat av: Nelly

mer nu Julia! ;) <3

2011-10-09 @ 22:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0