One Thing ❤ Chapter 38

Filed under: One Thing ❤

3 år senare

Pernillas POV

- Perrie, hurry up! skrek Maria från undervåningen. Jag suckade uppguvet och la undan maskaraborsten. Jag skruvade in den i behållaren och log en sista gång mot spegeln.
-Snygging. skrattade jag åt spegelbilden innan jag tog mina klackskor och gick ner till Maria. Efter att Liam och dom åkt blev jag helt förstörd. Det tog ett helt år att komma över honom, även om Linnea och Zayn fortfarande var ihop träffade jag aldrig honom inte igen, bara sett varandra då och då.Vi har inte pratat heller. Dom kom hem 1 månad efter att dom åkt men då vcar jag i Sverige och hälsade på Emilie. När jag kom tillbaka hade Marie flyttat hit från USA, vi klickade direkt. Bästa vänner och håller ihop genom vått och tort.
Jag och Linnea var fortfarande som systrar men träffades inte så ofta förjag flyttade till ett studentboende, när jag kom in på collage förra året, med Maria. Systrar älskar varandra även om dom inte mötts så ofta ju!
- Perrie, I mean NOW! tjöt hon. Jag skakade på huvet och sprang ner för trappan.
- No running in the stair! Ropade Mrs. Morgan, hon som tog hand om huset samt mig, Maria och 23 andra tjejer. Vi bodde i ett stort hus i college området och var med i Pheta Pi föreningen, alltså bodde man i detta jättelika hus. - I'm coming!'' ropade jag. jag kom ner och log stort mot Maria, Niki, Tammy och några till som också skulle på festen. Jag hade påmig ett vitt linne och svarta tighta jeans, men hål i, ett guldigt bälte och guldiga pumps.
- Finally, what where you doing up there? suckade Maria. Jag skrattade och tog min skinn jacka och gick ut.

- I heard that One Direction is gonna perform at the party! sa Niki uppspelt. Jag stelnade till, One Direction? Liam alltså. Jag suckade tyst, orkade inte träffa dom nu. Men hur stor var chansen att träffa dom alltså?
- Give it a rest Niki, suckade Tammy, hon gillade inte dom. Hon var mer åt Sean Kingston, Ed Sheeran, Shakira hållet. Dansade till allt med sväng i. Its not like you're actually gonna fulfill your dreams and marry Harry, skrattade hon. Vi skrattade med henne och Niki såg surt på oss och gick i förväg.
- Niki! Skrattade jag. You know we didn't mean it. Vi slutade skratta och sprang ifatt henne - i våra höga klackar.
- Serious Niki, you know what we mean. Leo would be pissed of, försökte Maria. Niki kunde inte motså skrattet och började gapflabba.
- Yeah, like Leo have a chance of this, sa hon fejk-bitchigt och gjorde en divig posé. Vi skrattade. Leo var en nörd som hade värsta idioten, populäraste killen som också var skolans amerikans-fotbolls-stjära. Han hade också en stoor crush på Niki. Skrattandes fortsatte vi mot lokalen som halva skolan var i.

Linneas POV

- Rock it babe! viskade jag i Zayn öra och bet honom löst i öronsnibben. Han nickade mot min hals och kysste mig igen innan han gick på scen med Harry, Niall, Liam och Louis. Dom började sjunga på Up All Night och publiken var asgrym.

''Up all night!'' skrek dom och publiken applåderade. Dom kom av scen och jag tog direkt Zayn hand. Dom gick ut till fest lokalen och såg på alla dansande ungdommar. Min blick fastnade på två tjejer som dansade - väldigt .. sexigt? Det var Pernilla och Maria. Flera killar tjoade och skrattade. Pernilla skrattade till när Bad Boys med Alexandra Burk och Florida började spelas och en annan tjej kom och stal rampljuset med hennes smidiga rörelser och hur hon rörde sig i takt till musiken.
- Go tammy, Go tammY! ropade Pernilla, Maria och en blond tjej, och efter ett tag ropade alla samma sak.
- Come on, I wanna dance, viskade Zayn i mitt öra och drog med mig till dansgolvet. Hans händer placerades på mina höfter och han kysste mig mjukt.



Vad tyx?

Del skriven av mig, Jasmine. Att spola fram tre år var det lättaste för att jag inte kunde skriva när hon var 13.. så en 16 årig pernilla då :D

kommentera!

Postat av: Hajrija

blev lite förvirrad men skit bra!

2012-01-28 @ 20:28:36
URL: http://trefantastiska.blogg.se/
Postat av: Esmeralda

sjukt bra! <3

2012-01-28 @ 21:35:42
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: emma

jävligt bra ! :D

2012-01-28 @ 23:59:46
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-01-29 @ 19:17:56
Postat av: Johanna & Angelica

sv: din novell är med på åttonde raden, till höger. Jag scrollade ner en liten bit när jag tog en print screen eftersom du inte hade någon direkt header ;) ...hoppas det inte gjorde något xx

2012-01-29 @ 21:06:42
URL: http://onedirectionnovell.blogg.se/
Postat av: ★Jennifer★

Ett så grymt kapitel!!!!!!!! :D Det var faktiskt bra att "spola fram tiden" lite ;D då är dom "äldre och mognare" ;) xD<3

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

Kjam<3

2012-01-29 @ 21:55:32
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: sara

det blev förvirrande när du spola fram typ.

tycker det var bättre när hon var 13 för det är lixom roligare att läsa, inte som alla andra noveller och då var det inte förvirrande som det blev nu när du spola fram

2012-01-30 @ 03:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0