Baby You Lighted Up My World ❤ Chapter 6

Filed under: Baby You Light Up My World forts.
Tidigare:

Att faktiskt bådas flickvänner/pojkvänner hade gått bort. Det var ju faktiskt ett sammanträffande.
-Nej, det är lugnt. Blev bara lite förvånad av att du frågade. Hon harklade sig och kollade ner i marken. Det var en bilolycka. Ett fyllo eller något som körde mot rött så att Michael dog.
-Hope.. sa jag och såg på henne när hennes ögon fylldes med en massa tårar. Förresten, hon heter Hope.
-Nej, det är lugnt. Det var längesedan. Jag borde gå vidare, sa hon och viftade lite med handen.
Våra blickar möttes igen och jag såg in i hennes ögon som fortfarande var svagt fyllda med tårar.
Jag rös till i kroppen.

Jag gick med snabba steg mot dörren och öppnade ivrigt dörren. Så många tankar hade kommit upp i mitt huvud sedan jag hade träffat Hope. Både positiva och negativa tankar. En del handlade om Jenna. Det kändes på något sätt fel att ha snackat med Hope om allt det här med Jenna, jag kände ju inte ens henne. Jag antog att jag berättade det för att hon själv hade varit med om samma sak med sin pojkvän. VI hade gått igenom samma sak.
Hon förstod mig och jag förstod henne. Det gick verkligen att prata med henne och då lyssnade hon. Jag steg över tröskeln och smällde igen dörren med den ena handen medans den andra tog av mig mina solglasögon.
-Ey! Var har du varit? Vi blev oroliga, sa Louis direkt och kom fram till mig.
-Ni vet var jag har varit. På kyrkogården och sjungt för Jenna. Han himlade med ögonen, medans jag började tänka efter vad klockan egentligen var. Jag hade varit så inne i mig och Hope att jag inte ens hade tänkt tanken att kolla på klockan.
-Och det tar... började han och kollade på sin svarta armbandsklocka. Fyra timmar? fortsatte han. När jag först hörde han säga det, trodde jag att han skämtade, men sen insåg jag att det faktiskt stämde. Hope och jag hade ju varit i parken rätt länge och sen gick vi ju och fikade tillsammans, så jag antog att tiden bara sprang iväg.
-Oj, så länge? sa jag osäkert och kollade upp på Louis med små ögon. Han synade mig noga när jag länge kollade på honom med en osäker blick.
-Visst, jag ska inte fråga mer, sa han och gick sedan tillbaks till de andra igen.

Louis perspektiv
-Var tusan hade han varit? sa Liam bestämt.
-Han har säkert träffat någon, sa jag och haffade sedan åt mig en spelkontroll. Niall hade den andra och han började att skrika åt mig att det var krig.
Typiskt Niall. Han var aldrig aktiv när vi andra pratade om viktiga saker. Han ville alltid byta samtalsämne till något som gjorde så att alla skrattade och hade kul istället.
-Niall, bryr du dig inte om Harry? sa jag. Niall stannade upp och kollade på mig som om att jag var helt knäpp.
-Hur kan du tro nåt sånt? Jag bryr mig sjukt mycket om Harry, det är bara att jag inte vill lägga mig i det han gör just nu. Låt han få komma över Jenna på hans eget sätt.
Jag kollade ner i golvet och skämdes på något sätt. Det var nog det vettigaste Niall hade sagt på jag vet inte när. Han brukade annars bara prata om mat eller tv spel. Han hade faktiskt rätt. Vi kunde kanske vänta lite med att lägga oss i det han gjorde nu, tills han hade kommit över Jenna lite mer. Om han hade träffat en tjej så var det ju bara bra, så var han ju på god väg. Vi skulle inte förstöra detta nu.
-Du har rätt Niall, förlåt.
-Lugnt! Men nej vad säger ni, lite mat nu? sa han och lyfte sig från golvet och gick med snabba steg mot köket.
Vi alla skrattade men instämde och gick efter honom.

Jag vet, inte lång del men är hur trött som helst! Ni får en längre del imorgon!
Sen skulle jag behöva en ny gratisdesign. Jag vet liksom inte vad som har hänt med min header och allt så jag kan lika bra byta hela desginen, så att om någon gör gratis eller känner någon som gör gratis, så kan ni gärna slänga in en kommentar eller mejla mig på [email protected]!

Glöm inte att kommentera!

Postat av: Elin

Frågestund på bloggen!!

2012-02-29 @ 12:04:36
URL: http://onedirectionovel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0