The Only Girl In My Life ❤ Part 7

Filed under: The Only Girl In My Life ❤ (avslutad)
Detta har hänt

" Ska du bara låta hennes kille få henne så lätt? Slåss för henne! Hon verkar härlig."
" Du har rätt Zayn! Jag ska slå honom! Tack, jag älskar dig!"
" Bögigt.. Men det var inte så jag me....." Han hann inte säga klart meningen utan att jag avbröt honom. Jag ville inte veta vad han skulle säga. Jag hade en kille att leta upp!
" Ibland är du bäst Zayn!" Sa jag igen och pussade honom på kinden.
" Han ska få!" Sa jag och rusade ut genom dörren.



Jag satt i parken. Ovanför mig fanns ett träd som räddade mig ifrån regnet som öste ner. Jag var inte direkt så glad iheller. 
Hur fan skulle jag kunna leta upp Valmiras pojkvän?
Jag skickade iväg ett sms till henne.
"Jag bryr mig inte om du har pojkvän, vi kan väl vara vänner ändå och träffas?"
Egentligen ville jag försöka bli mer än vänner, men hellre det än inget alls. Det var en bra början.
Jag hade en plan. En plan som skulle få Valmira att göra slut med sin pojkvän. Det kanske inte skulle funka, men det var värt ett försök.
Plötsligt kände jag hur mobilen blibbade till. Det var Valmira som hade svarat. Hoppas att hon ville träffas ändå.
"Absolut! Vi kan träffas på Espresso House idag för att käka lunch? Jag kan ta med mig min pojkvän, så kan ni träffas."
Så stod det i sms:et.
Jag blev lite irriterad. Inte på henne förstås, utan på mig själv. Varför kunde jag inte bara komma över henne. Helt plötsligt skulle jag träffa henne pojkvän. Det skulle verkligen bli mycket svartsjuka idag..
"Okej, ska vi säga vid 1?" Skrev jag tillbaks.
Undertiden jag väntade på svar tänkte jag på henne. Hon var så fin och helt underbar. Hon skulle bli min, det visste jag. Jag behöver bara tålamod.
Mobilen blibbade till igen.
"Perfekt! Ses då!"
*
*
Hmm..
" Harry!! Vad ska jag ha på mig?" Utropade jag.
Han kom rusande in.
" Den här eller den här?" Sa jag sen.
Jag stod och höll upp en tröja där det stod "I Love Swedish Girls" och en annan tröja där det stod "Girls In My Heart".
Harry vickade på huvudet.
" Du verkar helt bögig lille vännen. Och sen, måste du just ha någonting med tjejer? Varför inte bara ta en vanlig tröja? Du ska inte på dejt, så ta det lugnt mannen!"
Jag kastade båda tröjorna på sängen och letade igenom garderoben en gång till.
" Men jag hittar ingen vanlig tröja!" Skrek jag in ifrån garderoben.
" Låt mig fixa detta." Sa Louis och kom in i rummet.
Han kastade en vit t-shirt i huvudet på mig.
" Tack Lou!" Sa jag med ett leende.
Han log kaxigt mot Harry, som bara ryckte på axlarna.
*
*
När kommer dem? Okej. Klockan var bara kvart i, men jag kände mig mesig som satt där alldeles själv.
Hur såg hennes pojkvän ut?
Han är säkert skitsnygg och liknar en modell. Han har säkert stora muskler som han jobbar med varje dag. Jag kollade på mina muskler. Små lortar. Från och med idag, skulle jag börja träna på gym. Inte konstigt att man inte får tjejer när man är en sån klenis som jag..
" Kan jag få ta foto med dig Niall?" Sa en liten flicka som plötsligt stod bredvid mig.
" Visst får du det!" Sa jag glatt och satte henne i mitt knä.
Hennes mamma stod framför oss och skulle ta foto. När hon hade fotat kramade jag om flickan och sa hejdå. Just när jag gjorde det, kom Valmira in.
Hon skrattade lite när hon såg mig krama flickan.
" Vad gulligt det såg ut. Jag menar vad gullig du är Niall!" Sa hon och gav mig en kram.
" Tjena, jag heter Johan." Sa en kille och räckte fram handen med ett leende.
" Tja, Niall!" Sa jag och skakade hans hand.
*
*
" Så. När blev ni tillsammans?" Sa jag fundersamt.
" Ja, när var det Johan?" Sa Valmira och kramade hans hand. Jag kände hur svartsjukan redan började komma, fastän det faktiskt var jag som frågade.
" Kommer du inte ihåg det?" Sa han och höjde ögonbrynet. "Det var ju då i 7:an när du var så förälskad i mig." Fortsatte han. Valmira blev generad, det såg man. Lite röd i huvudet. Hon var så gullig.
" Förlåt älskling! Jag ville inte genera dig!" Sa han och gav henne en kyss. Snart började det ryka ur mina öron.
" Det är jättelänge ni har varit tillsammmans ju! Blir ni aldrig trötta på varandra?" Sa jag förvånat.
" Det går inte. Vi älskar varandra för mycket för att bli trötta på varandra." Sa Johan och log mot Valmira.
Sen kysste dem varandra igen.
*
*
Idag hade varit den värsta dagen i mitt liv. Johan var faktiskt en riktigt bra kille! Vem försökte jag lura? Det var bara att ge upp.
" Tjena, hur gick det idag? Du slog honom inte väl?" Sa Zayn och skrattade.
Jag gav honom "blicken", vilket betydde katastrof.
" Ah, inte bra va?"
Jag vickade på huvudet.
" Han är en jättebra kille för henne. De har varit tillsammans i typ 4 år, jag kan inte förstöra för dem bara, jag kan inte!" Utbrast jag förtvivlat.
" Fyra år?! Då behöver hon verkligen byta! Jag lovar dig, det kommer inte att hålla så länge till mellan dem." Sa Zayn glatt.
Jag bara ryckte på axlarna, sen gick jag till min säng.
Hur mycket jag än försökte att sova, gick det inte. Jag tror det berodde på att jag var för arg och besviken. Det var absolut ett misstag att träffa dem idag.

Första delen idag, jag är 98,9% säker på att jag kommer att skriva en del till ikväll, det beror på hur ni kommenterar.
Så att, som jag brukar säga, "KOMMENTERA FÖR MER!" :D

Julia <3

Postat av: fralle

riktigt riktigt bra!

2011-10-29 @ 14:41:22
Postat av: paula

förjävla bra julia! <3

2011-10-29 @ 14:42:49
Postat av: emma

riktigt bra ! :)

2011-10-29 @ 15:34:30
Postat av: mimmi

mera! :D

2011-10-29 @ 15:42:11
Postat av: julia

jättebra! mer! :D

2011-10-29 @ 16:38:02
Postat av: amanda

jag vet att den här är avslutad å jag vet inte hur dina nuvarande noveller ser ut (började läsa igrå) men jag tycker inte bilderna passar till texten. Det kan va bilderpå två som kysser å sen är det ingen som kysser någon. så de skulle vara bra om du hade passande bilder till vad som händer i texten. Men jag älskar novellerna! :D

2012-02-06 @ 18:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0