One Thing ❤ Chapter 8

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

- I guess I will see you soon again? sa han och log.
- Definately! utbrast jag och han kramde om mig. När vi hade skiljts åt, gick han några steg fram, men vände sig om igen.
Han gav mig nallen som han hade vunnit vid ståndet innan och kysste mig på kinden, sen rusade han iväg mot ingången där han skulle träffa de andra.Hela min kropp pirrade av kärlek och jag kunde inte undgå att le. Jag lådsades att Liam var den stora nallen som jag hade i famnen. Jag kramade honom hårt.

- Emilia? Jag vill inte åka hem imorgon, sa jag till henne samtidigt som jag hårt kramade om den stora nallen. Jag var väldigt deprimerad över att vi var tvugna att åka hem imorgon. Jag vill ju inte åka ifrån alla. Liam, Zayn, Harry, Louis och Niall. Framförallt Liam. Denna resan var helt ofattbar. En resa jag sent skulle glömma. Kanske rentutan aldrig.
- Jag vet.. Inte jag heller. Jag har fått så bra kontakt med Harry också ju. Jag vill inte lämna honom heller..
- Har du? Det har inte märkts.. sa jag.
- Jag vet. Vi har hållit oss lite i bakgrunden för er andra. Jag log mot henne och drog sen täcket över huvudet. Jag ville bara somna och aldrig vakna igen. Det var för hemskt att åka hem.
- Hey, Perrie! Ge dig nu! Vi kommer att träffa dom igen, okej? Kan vi inte bara ha kul tillsammans nu sista kvällen? utbrast Emilia och drog av täcket ifrån mig.
- Och vad skulle vi isåfall göra?
- Nattklubb! utbrast hon och log stort.
- Emilia. Vi är 13 år! 
- Och?
- Och dessutom får vi inte lämna hotellet på natten, sa jag och drog tillbaks täcket.
- Sa inte jag nyss att vi skulle ha kul den sista kvällen? Vem bryr sig om det? Som du brukar säga "man lever bara en gång"! Hon hade rätt. Jag brukade säga så. Men jag ville bara ligga kvar i min ensamhet och tänka på hur gullig Liam hade varit mot mig.
- Jag väntar.. sa hon och jag hörde hur hon stampade ena foten i golvet. Jag funderade. Jag ville egentligen inte ligga här och vara deprimerad. Jag ville ju ut och ha kul och man lever ju faktiskt bara en gång, men det var något som fick mig att dra mig tillbaks för någon gångs skull, men jag visste inte vad.
- Jag vet inte Em. Jag vill, men något inom säger åt mig att låta bli.. sa jag deprimerat och kollade osäkert ner på nallen som jag fortfarande hade i min famn. Världens sötaste nalle måste jag medge.
- Kom igen! Vågar du inte? utbrast hon och skrattade samtidigt som hon började hoppa i min säng för att få igång mig lite.
- Okej! Vi gör det! utbrast jag och började hoppa jag med, men inom mig var jag fortfarade osäker.

Liams perspektiv
- Hey guys! Do you wanna come with me and Harry? 
- Where are you going? sa Zayn glatt. 
- Nightclub. It was a very long time since we all wore out together! Come on! utbrast jag glatt och bedjandes.
- Sure! It would be fun! sa Louis och klappade i händerna precis som om han taggade till dans.
Vi gick med snabba steg ut genom dörren med leendet på våra läppar. Jag hade väntat på att vi faktiskt skulle ut tillsammans allihopa. Det kändes som om det var evigheter sedan sist.

- Soo.. Do you gonna find a girl tonight Liam? sa Louis medans vi var påväg till klubben.
- No? I already have one.. sa jag bestämt.
- Really? Who? Why have you not told us?! utbrast Louis. Jag antog att han blev avundsjuk, men det var Louis. Han blev nästan alltid avundsjuk.
- Pernilla.. Or we are not together, but I like her. It's wierd that I already have feelings for her, even if I just have known her for about two days. It feels like I have known her in my whole life. She's beautiful, a really nice person and she's funny.
- So what's the problem? Tell her that you like her! I promiss that she likes you to! sa Harry och log. Jag kollade på Harry, medans jag ryckte på axlarna och vickade på huvudet. 
- If it just wore that easy! sa jag och kollade sedan ut ur fönstret.
- Huh? sa Harry förvirrat.
- She's thirteen years old. I'm eighteen. Plötsligt blev det helt tyst i bilen. Till och med Zayn och Niall hade slutat att prata med varandra sedan jag berättade Pernillas ålder.
- Thirteen? Are you sure? sa Louis osäkert.
- Yes. I'm 100% sure. It's just.. I really like her man!
Som jag sa. Jag tyckte om Pernilla, men våran ålderskillnad var gränsen. Hur skulle det se ut om jag hade en trettonårig flickvän. Jag vet att åldern egentligen inte ska spela någon roll, men på något sätt gjorde den ändå det lite. Hur skulle fansen reagera? Hur skulle min familj reagera?

Förlåt om det blev en kort del, men fick skriva snabbt, för jag har lite andra saker på gång också.
Vad tror ni? Vad händer på nattklubben som både Liam ska till och Pernilla? Kommer dom träffa varandra?
Kommentera för mer!

Postat av: Esmeralda

Riktigt riktigt bra!

hur kan du skriva som du gör kvinna?! :D

2011-12-13 @ 21:48:54
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: emma

grymt bra ! :)

2011-12-13 @ 22:31:20
Postat av: Julia

Dom bara måsye träffas! Älskar den!

2011-12-15 @ 00:16:05
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0