One Thing ❤ Chapter 32

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

-You're right. It was. Han log tillbaks och öppnade sen dörren till en resturang. Först trodde jag att vi hade kommit fel, men ingåg snabbt att det faktiskt var här vi skulle äta. Jag hade självklart aldrig ätit här, på grund av det var alldeles för dyrt här och den var alldeles för fin för att vi ens skulle passa in.
-I have reserved a table for two, sa Zayn till en kypare som stod vid ett litet bord när vi kom in. Han kollade på mig och såg säkert att jag försiktigt kollade runt omkring mig. Jag vände blicken mot honom och såg att han log stort mot mig.
-So, are we going? sa han och tog min hand.
-Of course! sa jag och kramade om Zayns han, medans vi gick mot våran plats.



-I take the lobster, sa Zayn och gav servitören sin meny. And this beautiful girl takes... Han kollade på mig för att få höra ett svar och jag log mot honom.
-And I will take the salmon, sa jag och log stort innan jag gav servitrisen min meny också och sen var det bara Zayn och jag. Våra ögon var som fastklistrade i varandras och vi såg säkert ut om "nykära" enligt alla andra som satt inne på resturangen.
-Lucky me I took a dress, otherwise I wouldn't fit in here, sa jag och log säkert mot honom. Han skrattade och riktade sin blick ner i bordet.
-You're always beautiful, and t doesn't matter what you are wearing, sa han och kollade upp på mig med ett underbart leende på sina underbara läppar.
Båda reste sig och närmade varandra för att kyssas och våra läppar nuddade bara precis vid varandra. Efter våra läppar hade skiljts åt igen, kom servitören med ett leende på läpparna och gav oss vår dricka.
-Soda for you young lady and a cola for you, sa han och kollade sedan på Zayn som höjde huvudet och tog sedan ner det igen. Det skulle tydligen vara "manligt" att säga "tack" eller "hej" på det viset.
-Oh Zaynie, you are so not cool, sa jag och höjde ögonbrynen, mest för att skoja lite med honom.
-Me? sa han och kollade sig förvirrat runt omkring sig medans han försökte att se oskyldig ut. Oh babe, I'm so cool. Han tog på sig sina solbrillor som han hade hittat i in ficka för en stund sedan och putade med munnen.
-See, I told ya, I am cool! utbrast han och tog sedan av sig dom igen. Jag skrattade för fullt och sedan skrattade han med mig. Det bästa med Zayn var att han inte var alls rädd för att skämma ut sig och han tålde skoj.

Liams perspektiv
Jag gick fram och tillbaks i rummet, medans Harry och Niall satt i sängen bredvid mig.
-Just call her back, how hard can it be? frågade Niall.
-Hard, sa jag ivrigt och fortsatte att gå fram och tillbaks.
-Not that hard, come on now! utbrast båda och jag ryckte till.
-Fine, chill.. But first, I want some ice cream, who wants some?
-I want! utbrast Niall och vi båda satte fart mot köket.
-No! utbrast Harry och både jag och Niall stannade upp precis utanför sovrummet. No ice cream! I hate to be the most responseful but the youngest here. Come here, and sit!
Eftersom Harry verkade så arg och irriterad, gjore vi som han sa, mest för att han skrämde oss just nu.
-I can't. She would think that I'm crazy that I first like, dump her and the want her back, it's just not working like that Harry. Jag satte mig förtvivlat ner i sängen.
-Since this not is about me, I'm leaving, sa Niall och började att gå med snabba steg mot köket.
-If you take that ice cream, I'll kill you, skrek jag efter honom och jag hörde hur han började att klampa tillbaks i rummet. Jag skakade förvirrat mitt huvud och återgick sedan till Harrys och min konversation.
-Btw, what I mean is, that she dared to call you but you can not call her? I thought you was the oldest and maturest here, or am I maybe wrong? sa han innan jag höjde ögonbrynen och stirrade rakt in i mig. Plötsligt började jag att ta saken mer på allvar. Han hade rätt. Hon var fyra år yngre än mig, men var ändå så pass mogen att hon vågade ringa och berätta om kyssen för mig, och jag vågar inte ens ringa tillbaks och säga att jag fortfarande vill ha henne. Något var seriöst fel med mig. 
När jag just skulle svara Harry och jag kollade upp, så hade han redan gått. Detsamma hade Niall. Jag pustade tröttsamt ut och gick sen och stängde dörren där jag stoppades.
-Pernilla, sa jag och stod fortfarande kvar förstelnat. Jag kollade in i hennes vackra ögon och stod kvar så ett tag. Tillslut skakade jag av mig tankarna om Pernilla och återgick till det normala igen.
-What do you want? sa jag och gick bort mot sängen.
-Liam, I'm soo sorry! utbrast hon och jag hörde hur hennes fotsteg förföljde mig.
-Why are you even here? You cheated on me! sa jag kaxigt och vände bort huvudet ifrån henne på ett "näsvist" sätt.
-I really thought that you could forgive me, but I was wrong. Hon började att gå mot dörren men stannade till.
-And just so you know, I stayed home from school just because of what I did to you. I was crying just because of what I did. And now the principal is going to talk to me tomorrow. Hon öppnade dörren och smällde sedan igen den hårt.
Det enda jag just nu hoppades på var att hon skulle öppna dörren igen och rusa in i min famn, men nej. Jag kollade på dörren i evigheter efter hon hade gått, men ingen kom. Inte ens Harry eller Niall. Fan att jag inte ens kunde säga något nu heller. Hon var såå mycket mognare än mig. Jag förtjänade inte ens henne.

Pernillas perspektiv
Jag rusade upp för trappan, sprang in i mitt rum, smällde igen dörren och slängde mig i sängen. Tårarna från mina ögon bara sprutade ut och det gick inte att få stopp på det.
Det enda som betydde allt för mig, hade försvunnit. Han skulle aldrig komma tillbaks. Han skulle aldrig få hålla om mig igen, aldrig kyssa mig igen och jag skulle inte kunna käna doften av hans närhet. Aldrig, någonsin mer.
Jag vände mig om efter att ha legat i sängen i en halvtimme och bara gråtit. Ingen annan var hemma, bara jag. Det var mycket skönare så, för annars skulle alla bara sprungit in i mitt rum för att fråga vad det var och jag skulle bara vilja att de stack. Nu hade jag chansen. Att göra det som jag kände mest för just nu.
Jag lyfte mig från sängen och gick i normal takt ner för trappan, medans jag tänkte tillbaks på när jag skrek till Liam och hur han hade betett sig. Han ville verkligen inte veta av mig.
Jag gick till köket och letade bland några lådor tills jag tillslut hittade precis det jag ville ha. Jag gick in på toan, för jag visste inte om de andra kom hem snart och de fick inte se mig.
Jag låste toalettsdörren och satte mig på toastolen. Mina andetag kändes tungare i just detta ögonblicken medans jag ledset kollade mot kniven som jag hade i handen. Jag tog ett sista djupt andetag och drog sedan kniven längs min vänstra arm. Jag drog den rätt hårt, men jag tyckte att jag förtjänare det mer än någonsin.

Tio minuter efter la jag bort kniven och kollade ner mot min arm. Sju mörka, röda sträck syntes på min arm och mina ögon bara sprutade ut en massa gråt. Det gjorde mer ont än vad jag trodde att det skulle, men som sagt - jag förtjänade det. Det var till och med så att jag tyckte att jag förtjänade mer än så.
När jag hade slutat att gråta och dragit ner tröjarmen för min arm, gick jag ut ur toan igen. Jag tvättade av kniven noga och la den tillbaka på sin plats.
Sedan gick jag upp på mitt rum och stängde dörren.

Förlåt för att det inte blev en så lång del, men jag är väldigt trött idag.. Har tränat och lite sånt, men jag ville ändå skriva något till er, eftersom det inte blev något igår!
Jag antar att det är många av er som har börjat skolan idag? Själv börjar man imorgon..
Btw, tror ni att Liam kommer att säga till Pernilla att han vill ha tillbaks henne, eller kommer han att låta henne vara?

Angående det inlägget om att ta bort bloggen, har jag fortfarande inte bestämt mig riktigt än, men jag behåller i alla fall bloggen tills denna novellen är slut, så får jag se efter det! Och ni kan vara lugna, denna novellen tar inte slut på ett rätt bra tag! 
Dessutom vill jag säga att jag är sjukt glad över att ni tycker att jag skriver så bra och äver era gulliga kommentarer, ni är bäst!

kommentera! klarar ni 7 kommentarer maybe? :)

Postat av: Hajrija

skiiiiit bra!:)xx

2012-01-10 @ 20:21:53
Postat av: malin

grymt bra! varför sluta blogga med en sån talang? :(

2012-01-10 @ 21:34:40
Postat av: emma

hemskt bra ! :)

2012-01-10 @ 21:40:09
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Anna

Jag började läsa din blogg idag,och läste alla kapitel på en gång,jag kunde bara inte sluta,grymt duktig du är!:D

2012-01-10 @ 22:00:06
URL: http://typsomettfottoalbumeller.blogg.se/
Postat av: pernilla !

galet bra där.. som vanligt! ;)

2012-01-11 @ 15:38:20
Postat av: ★Jennifer★

ojoj... Hur kommer familjen OCH LIAM reagera när dom der att hon skärt sig!? o_O ojoj.... men kapitlet var underbart bra :') Man vil bara läsa mer SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket :)<3

Kjam!

2012-01-11 @ 20:48:20
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Anonym

as bra meeeer!!!

2012-01-11 @ 21:15:17
Postat av: esmeralda

super duper bra! :D <3

2012-01-12 @ 06:41:43
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0