Baby You Lighted Up My World ❤ Chapter 4

Filed under: Baby You Light Up My World forts.
Tidigare:

De andra kollade förvånat runt på varandra, medans Harry och osäkert kollade på Louis. Han var liksom den som fick alla med sig. Om han ville något, ville vi andra också det. Om han inte ville något, ville inte vi det. Jag visste inte varför, men så var det.
-Såklart att vi är med och sjunger, sa tillslut Liam.
-Ja. VI gör allt för dig bro, sa jag.
-Tack! Jag älskar er, sa Harry och sprang sen in på sitt rum igen.
-Miffat, sa Louis och alla började skratta, innan vi alla gick in på Harrys rum och stängde dörren.

Låten var äntligen klar. Efter flera dagars tränande satt den äntligen inne i hjärnan. Det kändes som om denna låten var något alldeles speciellt. Den var speciell också, den var ju till Jenna.
Imorgon skulle jag bege mig till Jennas grav föra att spela den för henne. Jag hoppades bara på att hon kundehöra mig och inse hur mycket jag verkligen älskade henne, fastän det hade gått två år sen.
-Okej, ska vi köra den en gång till? sa jag högt och de andra nickade instämande. Vi var i studion och spelade in den. Vi hade tänk att den skulle komma med i vårt nya album. Och om fansen skulle fråga vem låten handlade om skulle vi bara säga att den var till min flickvän som dog i leukemi.
Jenna var låten. Låten var Jenna. Det gick inte att sluta tänka på henne när man sjöng.
Liam tog de första tonerna.
-"Shut the door, turn the light off, I wanna be with you, I wanna feel your love, I wanna lay beside you, I cannot hide this, even though I try.."
Han sjöng vidare på låten, medans jag klämde fram ett stolt leende. Liam gjorde det så bra. Jag var stolt att vara 1/5 av One Direction. En av dom. Som sagt, om jag inte skulle haft dem efter Jennas död, skulle jag nog inte finnas i livet just nu. Dem fick mig att vilja leva och börja om på nytt. Fortsätta att hoppas och tro.
Fortsätta att känna kärlek, även med ett brustet hjärta. De fick mig att hoppas att mitt hjärta en dag skulle läka.
-"If we could only have this life, for one more day, If we could only turn back time" sjöng jag och sen sjöng alla med. Jag log bara större och större för varje mening jag hörde vi sjöng.
Jag såg hur vår manager log mot oss. Det märktes att han tyckte att låten var bra och att vi gjorde den bra. Att se andra le, speciellt de som jag älskar, gjorde mig så obeskrivligt glad. En känsla som jag fick sjukt ofta, men som jag älskade.

-Riktigt bra låt du har gjort Harry! sa Louis påvägen hem från låtinspelningen. Efter han hade sagt det, babblade alla i munnen på varandra och instämde i det som Louis nyss hade sagt.
-Ey! skrek jag och alla blev tysta, och kollade på mig. Vi gjorde det tillsammans. Även om jag kanske inte säger det så ofta, vill jag att ni ska veta att jag verkligen älskar er. Det är ni som får mig att leva efter vad som hände med Jenna. Det är ni som får mig att hoppas igen. Fuck vad jag älskar er!
Alla fortsatte att vara tysta, men alla fick tillslut fram ett leende.
-Och vi älskar dig Harry. Du vet att vi alltid finns där, sa Niall.
-Jag vet, och jag finns alltid för er också. Men kan vi sluta prata om detta nu. Det känns lite bögigt..
Alla brast ut i skratt men instämde ändå. Den sista biten hem var verkligen hur kul som helst. De gjorde verkligen allting för att muntra upp mig. De var verkligen bäst!

Louis perspektiv
När vi var hemma igen, hade vi bestämt oss för att spela in någon sorts video att visa fansen. Vi visste egentligen inte vad vi skulle göra för något i videon, men vi kom väl på något. Det gjorde vi alltid.
Alla var så glada över att ha tillbaks Harry igen att vi verkligen ville göra något kul för att göra så att han föeblev glad för hela dagen. Dagen var ju långt ifrån slut och den skullle inte sluta med tårar, eller jo, kanske glädje eller skrattårar.
Vi skrattade och gick ur bilen när jag plötsligt tar tag i någon, utan att ens märka det. Personen tog tag i mig också. Jag skakade lite på huvudet och såg att det var en tjej som jag hade händerna om. Våra blickar möttes och jag märkte att hennes ögon var underbart blåa. Hon log mot mig, ett så fint leende som jag aldrig sett förut.



Tillslut bröts våran ögonkontakt och vi släppte varandra.
-Erm.. Du tappade den här, sa jag och tog upp en bok ifrån marken. Jag läste snabbt på den innan jag gav den till henne. "Singing" stod det på den.
-Sjunger du eller? frågade jag sen och tog fram ett stort leende.
-Ja, sa hon hon log. Och jag vet att du också gör det, för jag vet vem du är.
-Jaså? sa jag och försökte att flirta lite, men blev plötsligt avbruten.
-Louis, kommer du? Vi måste komma på något bra till videon! ropade Niall och log mot mig på ett kaxigt sätt.
-Vänta! skrek jag som ett svar.
-Det är lugnt, jag måste ändå gå nu. Tack. Jag hann knappt reagera förrän hon hade gått iväg med full fart. Jag skulle just ropa något efter henne när Niall änn en gång avbröt mig.
-Nu var det klart, kommer du? Jag kollade upp på han och gav han min arga blick, innan jag rusade in i huset för att försöka att jaga honom för att han hade avbrutit oss. Hon var ju typ sjukt vacker. Dumma Niall.

-We are One Direction, and this is our.. wierd video? sa Niall osäkert och rynkade pannan. Jo, denna videon skulle ju bli bra.. Jättebra.

Asså förlåt, men jag är lite besviken på er. Jag har fortfarande en massa besökare varje dag, men nästan ingen som kommenterar. Bara 1 per dag typ.
Jag känner knappt något lust att skriva, även om jag tycker att det är kul. Det blir ju såå mycket roligare med kommentarer! :(
Aja, min kompis kommer antagligen att skriva här nästa vecka, så jag har skrivit upp vad som ska hända och så till henne.

Jag hoppas att ni enjoyed läsningen, xd!

/Julia

Postat av: emma

skitbra!

2012-02-16 @ 22:02:06
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-02-17 @ 07:48:14
Postat av: Linnea

jätte bra novell :D

2012-02-17 @ 13:27:33
Postat av: :D

Bra!

2012-02-20 @ 19:55:35
URL: http://onedirectionnovell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag har börjat skriva en novell om Taylor Lautner som jag har döpt till "My life is your love" och det skulle vara underbart roligt om du ville börja läsa den och kommenerta om vad du tycker :) Jag har just skrivit klart det allra första kapitlet och det hittar du på: http://taylorlstory.blogg.se/2012/february/kapitel-1-the-new-city-1.html#comment



Hoppas du kommer följa den kram! :)<3

2012-02-25 @ 21:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0