One Thing ❤ Chapter 6

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

"Finally! I never thought you was gonna text me! Can we maybe meet today? x" Jag log lite för mig själv innan jag skickade iväg meddelandet och slängde mobilen ifrån mig.
Hoppades att hon ville träffas. Det kvittade egentligen vad hon svarade för jag skulle ändå träffa henne.
Vare sig hon ville eller inte.



- Alice! skrek jag så högt att säkert hela hotellet hörde det.
- Shit! Ta det lugnt! Vad är det?
- Zayn frågade om jag ville träffa honom idag. Först bara stod Alice där och gapade och jag satt nervöst kvar i sängen med mobilen i mina händer.
- Vad ska jag svara honom? fortsatte jag.
- Vet du hur avundsjuk jag är just nu? sa hon och slängde sig i sängen bredvid mig.
- Bara för det blev jag ledsen.. Men ändå glad för din skull Linnea! sa hon och log snett mot mig.
- Men hallå? Du ska ju följa med!
- Får jag det? Fan vad du är bäst hjärtat! utbrast hon och la sig på mig och pussade mig i hela ansiktet.
- Haha! Släpp mig din dåre! Men vad ska jag svara honom då?
- Typ.. "Sure, I'd love to!" eller något sånt? sa hon och log.
Jag knappade in det Alice sa på mobilen och funderade sen ett tag. Jag kanske kunde skriva något mer.
"Sure, I'd love to! When and where? Is it ok if Alice is coming with me?" jag skrev till det andra och skickade sen meddelandet. När jag kollade upp såg jag att Alice vickade ivrigt på huvudet.
- Hur kan du ha sån tur kärring? utbrast hon. Jag bara skrattade och hoppade ur sängen.
- Vad ska jag ha på mig? frågade jag medans jag hade huvudet in ibland alla kläderna i garderoben. Alice gick fram snabbt till mig efter ha gömt sig under täcket ett tag och tog fram en sjukt fin tröja, ett par svarta jeans och ett armband med nitar på och gav det till mig.
- Här! sa hon och log stort.
- Varför är du så bra? sa jag och kramade om henne.
Sen tog jag på mig allting hon hade gett mig.


- Vad sexig du blev! utbrast Alice och höjde och sänkte sina mörka ögonbryn helatiden. Fram och tillbaks. Jag tog en kudde som var bredvid mig och slog till henne med den och båda skrattade för fulla halsar.
Plötsligt hörde jag mobilen pipa till och jag kollade på Alice med ett flin. Hon kollade hemlighetsfullt på mig och jag förstod att det betyde tävling.
Jag hann knappt reagera förrän vi båda hade börjat springa mot sängen där mobilen låg med full fart.
- Jag tar den först! utbrast hon, men jag var redan ikapp henne. Jag drog åt mig mobilen och tryckte på den för att se meddelandet som var från Zayn.
- Fuck you Linnea! utbrast hon och satte sig brevid mig och andades tungt. Jag bara skrattade medans jag läste meddelandet noga.
- Vad står det?
- Han vill träffas vid 4 på tivolit och han skrev att du fick följa med.
- Yes! Jag älskar honom! utbrast Aliceslängde ut armarna i luften medans jag bara skrattade åt henne så löjlig hon såg ut. 
- Fan vad kul med tivoli också! Alice nickade medans hon valde ut vad hon skulle ha på sig. Medans jag väntade på att hon skulle göra sig i ordning, så tog jag min mascara och satte på några lager på ögonfransarna, mer ville jag inte fixa till mig.

Zayns perspektiv
- Hey boyz! I'm gonna meet Linnea about one hour, anyone who want to come with?
- Is Pernilla gonna come? sa Liam glatt.
- I don't know. I don't think so..
- But hey! Ask Linnea for Pernilla's number, please!
- Since you ask so nice, okey, sa jag med ett leende. Han hade faktiskt tjatat rätt mycket på mig nu om det med henne nummer, så jag ville bara få det gjort.
"Can you ask Pernilla if Liam can get her number?" skrev jag och jag skämdes egentligen för att jag frågade, men Liam var min bro! Allt för honom! Svaret kom snabbt till mig igen och hon gav mig numret.
"I don't think I need to ask her, she thinks it's ok. I know that!" skrev hon.
- Liam! Do you want the number or what?
- Have you got it? utbrast han och kom rusande mot mig.
- Yes, of course. Here it is! Han tog mobilen och kollade på numret, samtidigt som han la in det i sin egen mobil.
- Thanks bro! Love you!
Egentligen ville jag lägga in Pernillas nummer i min mobil också, men jag brydde mig inte om det. Bara jag hade Linneas så! "Thank you! See ya later! xx" skrev jag tillbaks och slängde ifrån mig mobilen.
- Soo... Are you guys coming with us?

Pernillas perspektiv
I'm a barbie girl
In a barbie world
Life in plastic
Is fantastic
You can brush my hair
Undress me everywhere

Både jag och Emilia sjöng så glada vi var för att vi faktiskt hade träffat dem. Vi hade till och med kramat dem, alltså nuddat dem! För nästan ett halvår sedan hade jag aldrig ens kunnat drömma om allt detta.
Vi hade musiken på högsta ljudet, så hela hotellet hörde oss säkert, men jag brydde mig inte om det. Jag ville bara släppa ut all lycka så att alla verkligen förstod hur glada vi var.
Efter en stund stängde vi av musiken igen för att jag började få ont i huvudet och då vibrerade min mobil till.
Jag gick till mobilen som låg på sängbordet, samtidigt osm jag höll om mitt huvud av huvudvärk.
När jag tog upp mobilen gick det knappt att andas.
- Emilia!! skrek jag och slängde mig i sängen. Hon kom rusande mot mig av orolighet.
- Vad är det? Är du okej?
- Läs! utbrast jag och gav henne min mobil.
- AHHHHHH!!! skrek hon och spärrade upp sina ögon.
- "Hey sweety! I got your number form your friend, hope you didn't mind. I wanna meet you today. If you want, come to the carnaval at four o'clock. /Liam xx" läste Emilia upp för mig och jag kunde fortfarande inte andas.
- Så varför ligger du här kvinna?! Klä på dig och stick till tivolit!
- Men du ska ju såklart med! utbrast jag och log.
- Får jag det?
- Det är väl klart! Du är min bästavän. Jag lämnar inte dig!
- Jag älskar dig! utbrast Emilia och kramade om mig.
Sen rusade vi mot gardaroben för att hitta någonting att ta på sig, men det var nästan omöjligt att hitta något som passade för idag. Fuck..


Emilia och jag gick hand i hand. Snart var vi vid tivolit och klockan var fem i 4. Vi var väldigt nervösa men även väldigt glada. När vi var precis vid ingången till tivolit, stannade båda upp.
bara några meter framför oss stod Liam och de andra och lugnt väntade på oss.
- Hey! Linnea, Emilia! utbrast Liam och kom med snabba steg mot oss. Vi började också öka takten och mötte Liam på mitten.
- Hey! sa jag och han var så nära mig nu att han kramade om mig. Länge.
- I have missed you, viskade han i mitt öra och jag blev skakig i hela kroppen. När han had kramat mig, kramade han om Emilia, fast inte lika länge. Liam tog sin arm om mina axlar och jag tog Emilias hand igen. Sen gick vi till de andra igen.
- They are here! Now are we just waiting for the other girls! utbrast Liam. Jag såg på honom och han log stort. När han såg att jag kollade på honom, kollade jag bort. Jag var rätt blyg när det gällde ögonkontakt.
- Hey, don't look away.. sa Liam ledset och fortsatte att kolla på mig. Jag bestämde mig för att kolla in i hans ögon igen och behålla blicken där. Han hade så fina ögon. De log mot mig och jag kände hur kroppen blev varm, även fast det säkert var flera minusgrader ute.
- Better, sa han med ett flin och fortsatte att hålla blicken kvar på mig.
Han rycktes sen till och vände sig om när han hörde Zayn skrika att de andra nu kom.
- Hey Linnea and Alice! utbrast Zayn och gick mot dem.
- Hey boys! svarade dem och skrattade.

- Soo.. Who is going with who? sa Louis och log.
- I can go with Pernilla, if it's ok with her of course? sa Liam och vände sig mot mig.
- Sure! utbrast jag och log.
- And I guess Zayn is going with Linnea? sa Louis och kollade hemlighetsfullt på de båda som stod brevid varandra.
- Oh yes! sa Zayn och skrattade.
- See ya guys again at 6 o'clock! sa Liam och vi gick iväg.
Han hade armen runt om mina axlar igen. Han började att snacka om allt möjligt och jag bara gled med.
Jag kände mig riktigt bekväm med honom.

Postat av: Esmeralda

riktigt grymt!

äälskar långa delar :D<3

2011-12-11 @ 13:40:27
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: Malin

Grymt bra!

2011-12-11 @ 17:27:48
Postat av: amanda

hur många fler delar kommer det?

något av det bästa jag läst!

fortsätt såhär, gärna långa delar också! :)

2011-12-11 @ 21:06:17
URL: http://www.amandiis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0