One Thing ❤ Chapter 3

Filed under: One Thing ❤

Tidigare:

- Hej Linnea och Alice! Vi heter Pernilla och Emilia.
- Haj Pernilla och Emilia! utbrast dem och vi alla skrattade. Ljuset slocknade i lokalen och det blev helt mörkt. jag hörde hur musiken svagt började att fylla mina öron och plötsligt sken hela scenen upp och ut kom Louis, Niall, Zayn, Harry och Liam.
Jag blev så glad direkt när jag såg dem och hela mitt ansikte fylldes av kärlek och lycka. Och guud vad dem var snygga! Detta skulle bli en riktigt bra kväll!

So get out, get out, get out of my head, and fall into my arms instead
I don't I don't don't know what it is
But I need that one thing
You've got that one thing
'
Dem fortsatte vidare med låt efter låt och redan efter första låten hade jag blivit helt förälskad, mer än vanligt då förstås.
Emilia, Linnea och Alice stod och hoppade bredvid mig och sjöng med. Då och då slutade vi sjunga för att skrika istället. Jag kunde fortfarande inte fatta att vi verkligen var här. För bara nägra veckor sedan hade jag suttit hemma och bara fantiserat om allt detta, och nu är det helt plötsligt verklighet. Helt otroligt!
Nu började dem sjunga Moments, vilken var vi absoluta favoritlåt så jag började att gråta när dem tog in första tonen.
'
Shut the door, turn the light off
I wanna be with you
I wanna lay beside you
I cannot hide this even though I try
'
När alla fyra hade stått och gråtit ett tag, torkade jag tårarna och fortsatte att sjunga med. Plötsligt närmade sig Liam mig och jag började att bli nervös. Han var riktigt nära mig nu och kollade djupt in i mina ögon.
Jag log mot honom och han log tillbaks, samtidigt som han fortsatte att sjunga. Han tog fram sin hand och riktade den mot mig som om han ville att jag skulle ta hans hand.
Jag gjorde det inte, för jag var för osäker. Då nickade han mot mig och log stort och då tog jag hans hand och han drog med mig upp på scenen. Bredvid mig märkte jag att Linnea hade blivit uppdragen av Zayn och nu stod vi båda mitt på scenen omringade av One Direction.
Hela jag skakade och det glev sakta ner en glädjetår från mitt öga. Detta hade jag aldrig kunnat drömma om.
'
Linneas perspektiv
Oh, my god. Zayn hade dragit upp mig på scenen! Gud vad ofattbart. Jag och Pernilla stod bara och skakade och kände tårarna falla ner för våra kinder.
Zayn tog min hand igen och tog den mot sig, samtidigt som han fortsatte att le mot mig helatiden. Jag kände mig osäker, så jag log lite tillbaks och försökte att torka tårarna med handen som han inte höll i, men då släppte han mig och höll handen på min kind.
Han måste ha känt hur jag skakade, för det var helt otroligt hur dåligt hållning jag hade just nu.
När det sedan var i slutet av låten, Liam Pernillas hand och Zayn min hand och följde oss med tillbaks till publiken och innan han släppte min hand, blinkade han hemlighetsfullt mot mig och jag ville bara skrika så högt det bara gick. Ingen skulle säkert höra mig, men det skulla ändå vara rätt pinsamt om allt bara stannade upp på gund av mig. Alla skulla kolla argt på mig för att jag förstörde konserten, så istället sparade jag skriket tills vi var tillbaks på hotellet.
'
Can we fall, one more time
Stop the tape and rewind, oh
And if you walk away
I know I'll fade, cause there is nobody else
It's gotta be you
Only you
'
Alla deras låtar var totalt awesome. Stämningen på konserten var helt otrolig. Alla sjöng med till varje låt och bara var helt underbara.
Zayn kom till mig igen. Han log och drog micken till mig, vilket betydde att han ville att jag skulle sjunga, så jag gjorde det, för Zayns skull!
'
It's gotta be you
Oh, only you
'
Sen sprang han iväg mot de andra igen och jag fortsatte att sjunga med. Det fanns inte en enda av deras låtar som de inte sjöng. De sjöng precis allihopa! Jag älskade verkligen dem!
'
När de hade sjungt klart och tackat för att "vi hade varit så underbara", var konserten slut. Fast såklart skulle inte vi hem än. Vi skulle ju få träffa One Direction också, fast vi visste inte riktigt vart vi skulle gå.
Det vibrerade till i min ficka och såg att jag hade fått ett meddelande av 1DSonyMusic och där stod det att vi skulle vänta tills alla hade gått.
Vi visste att det skulle ta liite tid bara, så vi satte oss ner och bara snackade om precis allt från. Jag snackade mest med Pernilla, eftersom vi båda hade blivit upptagna på scenen och vi var så glada för det såklart. Alice satt mest och lyssnade och skrattade när det kom något roligt mitt i alltihopa.
Jag tyckte egentligen att hon skulle snacka lite med Emilia, men tydligen ville hon inte det. Jag brydde mig inte om det nu, utan tänkte bara på hur glad och lycklig jag var. Det gick inte att beskriva känslan med ord.
'
- Hej tjejer! sa hon som håller i 1DSonyMusic när hon kom.
- Hej! utbrast alla och log.
- Var konserten bra? Vi alla nickade ivrigt och log så stort det bara gick.
- Vad bra! Nu ska vi gå in backstagde för att träffa dem, är ni beredda?
Vi nickade osäkert och nervöst på våra huvudet och hon drog med oss till en dörr där det stod "Backstage" och då hoppade mitt hjärta ett skutt bakåt. Jag vågade inte. Jag hade fått hjärnsläpp! Vad skulle jag säga?
- Var inte oroliga, dem kommer att ta hand om er! sa hon innan hon schasadee in oss genom dörren, medans hon själv stod utanför och kollade glatt på oss.
På något sätt kändes det som ett helvete att gå in där, men jag ville det ändå mer än någonsin. Det var bara min dumma hjärna som hade kollapsat.
Vi var bara några steg ifrån att gå in i rummet där alla rösterna hördes ifrån. Vi alla tog varandras händer och andades ut en gång innan vi steg in i rummet och möttes av alla fems underbara blickar.
- Hey girls! Vas happenin! utbrast dem och närmade sig oss med ett leende. Zayn kom fram till mig och gav mig en kram, medans Liam gick till Pernilla, Harry gick till Emilia och Niall gick till Alice. Sedan kramade jag Louis som såg lite "lonely" ut och sen kramade jag de andra i tur och ordning.
'
- So. You are from Sweden? sa Liam och log mot oss alla. Alla satte sig ner i soffan som var bredvid oss, så att vi kunde snacka mer där.
- Yes, we are! sa jag med ett flin.
- I love Swedish girls... Where in Sweden are you from? sa Zayn och riktade blicken mot mig.
- Erm.. Near Gothenburg.
- We lives in Gothenburg to! instämde de andra och log glatt mot killarna.
- Great! We've never been to Gothenburg, but we may go there this summer, who knows? sa Niall med en hemlighetsfull blick.
- What's your girls name? sa Louis.
- My name is Linnea, and this is Pernilla, Alice and Emilia. Jag pekade på tjejerna i tur och ordning och alla vinkade när jag sa deras namn och då log dem.
- Oh. And this is Harry, my boyfriend. And this is Zayn, Niall and Liam. If you wondering, I'm Louis, sa Louis och ingen av oss kunde hålla oss för skratt.
- Louis.. We know your guys name, sa jag och fortsatte att skratta.
- Oh.. Well.. All right then...
'
Pernillas perspektiv
- Soo.. We've got some questions, right girls? sa jag och kollade på tjejerna med ett leende och de nickade instämmande.
- Gret! Go on! utbrast Liam och log.
- The first question - if you ever would date a Swedish fan, where would you take her?
- Hmm.. I think I would take her out for a dinner at a really nice restaurant. I'd love to date a Swedish fan! Liam log stort mot mig när han sa meningen och jag log osäkert tillbaks.
'
Liams perspektiv
Pernilla var verkligen söt. Jag ville inte fråga efter hur gamla det var, enligt mig var det rätt oviktigt just nu. Alla fyra verkade helt underbara, så nu ville jag bara försöka att lära känna dem en och en för att se vart det ledde.
Alla tjejerna ställde sina frågor var och en, medans vi försökte att svara så gott vi kunde på alla frågor, fastän vissa frågor var lite knasiga.
Vi hade världens bästa fans. Världens bästa directionerns.

Så världens bästa fans! Kommentera nu, kom igen!
Jag har så pass många besökare varje dag, så jag borde få fler kommentarer, det blir mycket roligare att skriva då!
Det kanske kommer upp en del till idag, beroende på hur bra ni kommenterar, så att om ni vill ha fler delar idag, sätt igång och kommentera!
Käääärlek till #1Dfamily

Postat av: Hanna

Aaaaaaasbra novell, älskar't ! :)

2011-12-09 @ 20:36:52
URL: http://augustiibaarn.blogg.se/
Postat av: Sophie

Riktigt riktigt bra! :D mer idag!

2011-12-09 @ 21:32:07
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-09 @ 22:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0