One Thing ❤ Chapter 17

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

Vi väntade glatt och förväntansfullt utanför dörren. Liam knackade sakta och osäkert på och jag gjorde en rolig grimas mot honom, så att plötsligt började båda att skratta för fullt. Fotstegen inifrån kom närmare och närmare och mitt hjärta bultade av förväntan. Hur skulle hennes min se ut när hon såg oss?
Dörren öppnades långsamt och när den väl var uppe helt, såg jag Linnea stå där med värsta chocken i ansiktet.
-Happy almost christmas!

-Zayn, what are you doing here? utbrast Linnea och kom några steg närmare mig.
-I just wanted to come and see you, of course! sa jag och kramade om henne n'r vi var tillräckligt nära varandra.
-But how did you know were I was living? I mean, you are not a private detectiv, right? sa hon och kollade fundersamt på mig. Liam stod bara och glodde på oss. Han kände sig säkert lite utanför, men jag brydde mig inte.
-Hello? Are not I gonna get a hug? utbrast Liam och vi vände oss om, och fann honom stå med armarna i kors och kollade ledset mot oss.
-Oh, sorry Liam! Of course you are gonna get a hug! sa Linnea och gav honom en kram också. Jag såg hur hans ledsna mun förvandlades till en mycket glad mun och tillslut stod vi alla utanför Linneas hus och skrattade.
-Pernilla is not here, right? frågade Liam och kollade försiktigt in i huset.
-No.. I haven't seen her since the London trip.

Liams perspektiv
Fan för Zayn! Han sa att Pernilla skulle vara där också, men så var hon inte det. Jag drog bort honom från Linnea.
-Hey, where do Pernilla lives? frågade jag och han gav mig ett litet papper med adressen på.
-See ya bro and see ya Linnea! I'm out of here! sa jag och satte mig i bilen som vi hade hyrt och innan jag körde iväg, såg jag hur Zayn tog Linneas hand och gick in till henne. Jag log och trampade sen på gasen.

Det tog lite tid att hitta, men tillslut var jag framme där Zayn hade sagt att Pernilla bodde. Jag gick ur bilen och stod och kollade på huset ett tag. Det såg verkligen inte ut som Linneas. Det var lite skruttigare och stökigare ut än Linneas, men det gick väl att bo där.
Jag samlade mod, innan jag höjde knytnäven och knackade på dörren några slag. Fotstegen hördes inifrån och jag var påväg att vända om, men när jag kom till att tänka på hur glad hon skulle bli, stannade jag ändå kvar.
Dörren öppnades och till min förvåning, stod en man i kanske 40 årsåldern.
-Ja? sa han kaxigt och kollade underligt på mig.
-Is Pernilla here? frågade jag och log snett.
-Vem är du? sa han.
-What? I don't understand.
-Pernilla är inte här! utbrast han och vickade på huvudet. Inte för att jag förstod ett skvatt av vad han sa, men jag förstod att när man vickar på huvudet, så betyder det nog nej.
-Sorry, I think I'm wrong! ursäktade jag mig, innan jag log ett fejkat leende och sedan gick ner för trappstegen igen i besvikelse. Fan för Zayn att han sa fel adress till mig. Han gjorde bergis det med flit!
Jag skulle just ta upp mobilen för att ringa till Zayn och skälla ut honom, när någon rör vid mig.
-Liam? Is it you? sa någon och jag höjde blicken och såg att framför mig stod Pernilla.
-Pernilla? utbrast jag medans jag tog tag i henne och kramade henne hårt. Jag snurrade runt med henne tills jag blev yr.
-Why was you talking to my neighbours? sa hon förvirrat och log snett mot mig.
-Ermm.. Okey, I thought that was your house, but it was actually wrong..
-You unbelivable! Why are you even here? utbrast hon och log stort. Jag verkligen älskade hennes leende!
-I wanted to see you of course!
-How sweet! But let us go instairs, it's very cold out here. Jag tog händerna om mig själv och nickade sen ivrigt som svar. Hon tog min hand och följde mig in till hennes hus.

Jag hade haft fel. Det var hennes grannar som jag gick in till. Jag tänkte väl ändå att hon inte kunde bo i ett sånt ruttet hus.. Pernillas hus var otroligt fint! 
-Soo.. Where is all the horses? sa jag och kollad emig nyfiket runt omkring mig.
-They are not here silly! utbrast hon och skrattade.
-But, where are they then?
-Well, not here. They are at the stable.
-Ah! Can we go there? I've never even seen a real horse before... sa jag och log snett.
-Have you never even seen a real horse?! You are joking, right? Jag vickade osäkert på huvudet, men log samtidigt.
-Well. The stable is not open today, but tomorrow is it..
-So, we go there tomorrow then! utbrast jag och satte mig ner på en stol vid middagsbordet.
-Sure, but where are you staying?
-With you.

Jag älskade att ha Pernilla så nära mig. Hon låg precis intill mig i hennes säng och jag kunde höra hennes andetag, långsamt.
-Are you sleeping? viskade jag tyst, utan att få något svar. Då antog jag att det var dags för mig också att sova. Imorgon skulle det bli en lång dag med att rida på hästar. Jag skulle säkert trilla av hästen så fort jag kom upp på den, om jag kom upp på den.
Jag lät mina läppar pressas mot hennes ljusröda kinder och kysste henne lätt, innan jag vände mig om. Det bästa var om jag inte var mot hennes håll, för då skulle jag inte kunna koncentrera mig på att sova, utan bara så hur underbart söt och härlig hon var.
Jag kände frestelsen av att vända mig om hela tiden, ända tills jag plötsligt somnade.

Pernillas perspektiv
Jag vaknade av att jag kände ögon som stirrade på mig. Självklart antog jag att det var Liam.
-Liam, stop! I don't like when people staring at me! utbrast jag och skrattade till lite. När jag sedan öppnade ögonen, såg jag att min bror stod där och kollade underligt på oss.
-Vem fan är han?
-Vad gör du här? Ut ifrån mitt rum! skrek jag och hoppade ur sängen för att schasa ut honom ur mitt rum.
- Om du berättar för mamma och pappa om det här, så dödar jag dig! viskade jag argt till honom innan han gick.
-Bara för det ska jag berätta för dom!
Ibland bara hatade jag min bror för mycket. Om han berättade för mamma och pappa om att Liam var här, utan att de visste om det, så skulle jag verkligen döda honom!
Jag hann knappt vända mig om förrän mamma och pappa stod vid dörren och kollade på oss.
-Vem är han och vad gör han här? sa pappa och pekade på honom som om han var ett ting. Jag riktade blicken mot honom där han låg så sött och sov.
-Det är Liam i One Direction, ser ni inte det? viskade jag och de började att närma sig honom för att se att jag inte ljög.
-Ge er! Det är han, bara gå!
-Men du kunde ju ha frågat oss innan du sa till honom att sova över! sa pappa argt och bestämt.
-Jag vet, jag glömde, men gå nu!
Jag schasade ut dom och stängde dörren.
-So.. That was your parents? sa Liam som nyss hade vaknat. Han hade säkert varit vaken hela tiden, bara att han ville tjuvlyssna lite.
-Did you heard them? Han nickade osäkert och log.
-Not that I understanded what they said, but yes, I heard them! Jag log mot honom innan jag gick fram och satte mig på sängen där han låg.
Han reste sig upp och började att hångla med mig och jag bara hängde med.
-Vad gör ni? hördes en röst. Vi avbröt och jag såg att min bror stod där igen.
-Men lämna oss för fan! skrek jag och kastade en kudde på honom. Han rusade iväg direkt och Liam började att asflabba. 
-You are crazy!
-I know. But we need to get ready now if we are going to the stable! sa jag och hjälpte honom att komma upp ur sängen.
-Okey, okey.

-I can't do this Pernilla. I just can't! utbrast Liam som nyss satt på hästen. Det hade tagit evigheter bara att få upp honom på den, nu var det bara att vänta på att hästen skulle röra på sig.
-You can do it, come on now!
-Help me to get down again, please! Han var lika rädd som ett litet barn som blir rädd för tomten på julafton.
-Pussy! skrek jag mot honom och han gjorde en ledsen min mot mig, medans jag asgarvade.
Plötsligt for hästen iväg i full galopp och Liam flög med. Hans ansikte såg så roligt ut att jag nästan kissade på mig, så mycket som jag skrattade.
-That was not funny... sa Liam när han väl hade kommit ner ifrån hästen igen.
-I think it was really funny! utbrast jag och tog armen om hans axlar, medans jag fortfarande skrattade.
-Höhö, sa jag och tog hennes hand. Come with me. Jag drog med henne till bilen där jag hämtade min gitarr, sen satte vi oss under ett träd bredvid stallet på vars en sten.
-What is it? sa hon och log förväntansfullt.
-Quiet. Jag tog ett djupt andetag innan jag tog första tonen och började att spela på gitarren.

Baby I will not poutBaby I will not cryCause I got your love this Christmas time.When the snow's on the groundAnd it's freezing outsideI got your love this Christmas time.
On every list I've ever sentYou're the gift I'd love the bestSo deck the halls and all the rest, warm me upWith your Christmas love
Hey angel in the snowI'm under the mistletoeYou are the one for my very own Christmas loveTell Santa I'm cool this yearMy present is standing right hereThank God above for my very own Christmas Love
Like a beautiful tree, you can light up the roomBut your kind of star can't be removedLike a beautiful carol, I get lost in your songAnd I will forever sing along
On every list I've ever sentYou're the gift I'd love the bestSo deck the halls and all the rest, warm me upWith your Christmas love
Hey angel in the snowI'm under the mistletoeYou are the one for my very own Christmas loveTell Santa I'm cool this yearMy present is standing right hereThank God above for my very own Christmas love
All the lovers round the worldI can sing you Merry, Merry ChristmasMerry Merry ChristmasAnd every boy and every girlStay close to the ones you loveAnd thank God aboveThat you got someone this yearThat can fill your heart with cheer
Hey angel in the snowI'm under the mistletoeYou are the one for my very own Christmas loveTell Santa I'm cool this yearMy present is standing right hereThank God above for my very own Christmas love
Hey angel in the snowI'm under the mistletoeYou are the one for my very own Christmas loveTell Santa I'm cool this yearMy present is standing right hereThank God above for my very own Christmas love
(For my very own Christmas loveFor my very own Christmas loveGimme a kiss, babyGimme a kiss, baby)
Hennes läppar nuddade vid mina och kyssen varade länge.



Rätt lång del, men det är ju faktiskt julafton, så jag bjuder på denna delen :D
Hoppas att ni tycker om den!

HA EN RIKTIGT BRA JUL ALLIHOPA!

Klarar ni 7 kommentarer, eller kanske mer? :)

Postat av: Esmeralda

Super bra! God Jul! :D <3

2011-12-24 @ 12:46:47
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: Malin

Föööör bra! ;)

2011-12-24 @ 16:10:58
Postat av: keekar

7kt braa!!

p.s God Jul!!<3

2011-12-24 @ 19:41:37
Postat av: Anonym

as bra meeer!! :D

2011-12-25 @ 13:09:15
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-25 @ 20:36:21
URL: http://Popoflove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0