One Thing ❤ Chapter 16

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

-Erm.. Du skrek, så jag skulle kolla så att du var okej. Ehh, vad håller du på med? sa han förvirrat och jag kunde inte hålla mig för skratt.
-Pappa. Far. Fader. Farsan. Du förstår inte min lycka just nu!
-Tydligen inte, sa han och gav mig en mjukare variant av en bitch blick och lämnade sen mitt rum.
Jag skrattade för mig själv och tänkte att jag faktiskt älskade min pappa oerhört mycket.
Han var så härlig att jag fick rysningar.



Jag vaknade av att någon rusade in i mitt rum och började att hoppa i sängen.
-Zayn! Zayn! Zayn! upprepade Louis och Harry flera gånger medans de hoppade som galningar på mig.
-I'm sleeping, go out of my room! skrek jag och vände mig om så att jag låg på mage och tog en kudde över mitt huvud.
-It's christmas tomorrow Zayn! skrek Louis igen glatt.
-Yeah, so?
-So? "It's the most beautiful time of the year"! utbrast Harry.
-Yeah, right!
-And it has come a little bit snow since last night, look! utbrast Niall som tydligen också hade kommit in till mitt rum.
-Just go, I want to sleep, sa jag och schasade ut dem och stängde dörren. Sedan slängde jag mig i sängen igen för att på ett nytt försök, somna om.
Efter ett tag när jag hade legat i sängen och försökt somna, insåg jag att det inte fanns någon mening med att försöka mer, det gick bara inte.
-Thanks for that guys! skrek jag mot dom, innan jag gick upp ur sängen i besvikenhet. Jag tog på mig ett par gråa mjukisbyxor, ett vitt linne och en kofta. Sen ville jag ha något att dölja mitt ansikte med, så jag tog även på mig en keps och gick sedan ut ur mitt rum.

-But hey man! Did you sleep well? sa Harry retsamt och vände sedan huvudet mot Louis och de började att fnissa mot varandra.
-Couldn't sleep better.... sa jag som svar och satte mig ner hos Liam och Niall som satt och åt frukost. Plötsligt vibbade min mobil till och jag såg att meddelandet var ifrån Linnea, så jag gick till mitt rum igen så att de andra inte skulle börja retas och hålla på.
"Happy almost christmas!" stod det och jag började att få lite skrattanfall. "Happy almost christmas", hon var för gullig. Jag skickade iväg ett snabbt svar till henne.
"Happy almost christmas on you to! You're just so cute!" Jag log över en tanke som jag nyss kom på. Skulle jag göra det, eller skulle jag inte? Klart som fan att jag skulle göra det! 
Jag skyndade mig att duscha, klä på mig lite finare kläder och fixa håret. När jag kom ut ur mitt rum kollade alla mysko på mig.
-Where are you going young man? sa Louis bestämt och allvarligt.
-Ermm.. Liam, can you come here? sa jag och pekade på golvet under mig osäkert.
-Sure, what is it bro? Jag viskade i hans öra vad dte var och han nickade ivrigt till svar.
-We are going out and.. erm.. do something! utbrast Liam och vi for iväg ut genom dörren och ut i bilen.

Linneas perspektiv
-Varför svarar han inte? viskade jag tyst för mig själv. När en lång tid hade gått, slutade jag att vänta på ett svar och slängde istället iväg mobilen. Jag låg kvar i sängen och kollade upp i taket, där en plansch på One Direction fanns. Typ världens snyggaste bild på dom!
Mobilen började att spela What Makes You Beautiful. Först trodde jag att dte bara var musik som sattes igång, men sen insåg jag att det var mobilen som ringde. Till min besvikelse, var det inte Zayn som ringde, utan någon annan. Jag visste inte vem det var, men jag var så uttråkad, så att jag svarade ändå.
-Hej, det är Linnea.
-Linnea, lägg inte på! sa en röst och jag hörde ganska fort att det var Alice.
-Varför? Vad vill du?
-Jag vill säga förlåt, okej? Jag inser nu, efter du sa till mig, hur taskig jag faktiskt har varit mot dig! Vet du hur mycket jag ångrar allt jag hade gjort? Du tog med mig till London så att jag fick träffa killarna och så behandlar jag dig såhär! Förlåt tusen gånger om!
-Tack. Bra att du har insett det nu, sa jag.
-Snälla! Jag vill att det ska bli som förut.
-Jag kan inte riktigt förlåta dig än..
-Det är julafton imorgon, och jag har ett paket till dig.. sa hon osäkert. Jag märkte att hon faktiskt var ledsen, men jag kände mig helt jättekonstig om jag bara förlät henne direkt.
-Jag vet inte Alice. Men jag måste faktiskt gå nu, mamma ropar på mig, sa jag och la på direkt efter jag hade sagt meningen.
Det var en vit lögn som jag drog, som min morfar brukade att säga när han levde. Jag orkade inte med henne just nu. Jag väntade faktiskt på att Zaynster skulle svara på mitt dumma äckliga sms. Lite irriterad får man bli. Han brukade alltid svara på mina sms.

Min mobil ringde och mitt leende föddes på nytt när jag såg vem det var som ringde.
-Hola Zaynster!
-Vas happenin? utbrast han och jag log stort för mig själv. När han sa "vas happenin" så kändes det som om något pirrade inom mig. Den meningen gjorde mig bara så glad!
-Not that much.. I'm actually kinda bored! sa jag och gjorde en ledsen min för mig själv. Inte visste jag varför. Det var ju inte så att han kunde se mig direkt..

Zayns perspektiv
-Really? It looks like you do something, sa jag och kikade försiktigt in genom fönstret, men flyttade mig snabbt undan när hon kollade ut.
-What? sa hon glatt men ändå hörde jag hur förvirrad hon var. Jag började att skratta, men försökte att hålla den större delen av mitt skratt inom mig. 
Jag märkte hur Linnea började att gå fram till fönstret där jag och Liam stod, så jag flyttade mig snabbt bort därifrån så att hon inte skulle se mig.
-No, nothing! sa jag och log stort mot Liam, som nästan skrattade ihjäl sig.
-You are scaring me Zayn! sa hon oroligt.
-Don't worry babe! I was just kidding!

Vi väntade glatt och förväntansfullt utanför dörren. Liam knackade sakta och osäkert på och jag gjorde en rolig grimas mot honom, så att plötsligt började båda att skratta för fullt. Fotstegen inifrån kom närmare och närmare och mitt hjärta bultade av förväntan. Hur skulle hennes min se ut när hon såg oss?
Dörren öppnades långsamt och när den väl var uppe helt, såg jag Linnea stå där med värsta chocken i ansiktet.
-Happy almost christmas!



Chapter 16 här då. Ni önskade lite längre delar, och jag tycker att denna delen är åtminstonde liite längre än vanligt, eller kanske inte.. Vet inte..  ;)
Vad tror ni att hon säger när hon ser honom?

Klarar ni 5 kommentarer, eller fler kanske?

/ Julia!

Postat av: emma

Jättebra ! :)

2011-12-23 @ 14:12:31
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Lollo

grymt! :D

2011-12-23 @ 14:33:46
URL: http://jbnovellerjb.blogg.se/
Postat av: C

skitbra!

2011-12-23 @ 14:35:11
Postat av: pernilla

skit bra, lite längre delar är absolut bättre :D <3

2011-12-23 @ 15:58:42
Postat av: hajrija

skita bra!:)

2011-12-23 @ 16:33:50
Postat av: Esmeralda

RIKTIGT BRA, fortsätt såhär :D :D <3

2011-12-23 @ 18:59:49
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: Julia

Hihi! LOG HELA TIDEN! Så sjukt bra! :-D

2011-12-24 @ 02:56:16
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0