One Thing ❤ Chapter 15

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

-Of course I love you Zayn! utbrast hon och jag släppte nu ut skrattet.
-That's what I wanted to hear, sa jag efter jag hade lugnat ner mig lite och vi skrattade ett tag innan vi sa hejdå och la på.
Jag slängde mig i sängen och kollade upp i taket. Jag längtade verkligen tills jag skulle få träffa henne igen.
Hon var för gullig och underbar!


"It's the most beautiful time at the year, lights fill the streets spreading so much cheer
I should be playing in the wintersnow, but I'mma be under the mistletoe".
-This is Justin Bieber everybody! utbrast programledaren medans alla applåderade fram Justin på scenen, även vi. Vi stod backstage medans Justin började att sjunga på sin låt "Mistletoe". Niall stod och sjöng till, medans vi andra knappt ens kunde en enda mening av låten, eller jo, vi kunde refrängen.
-Go Bieber! ropade Niall medans han sjöng och dansade glatt till. Vi stod och skrattade åt honom, så rolig han såg ut.

-Hey Justin! You wore great out there! utbrast Niall när Justin väl hade gått av scenen.
-Thanks man! svarade han med ett leende på läpparna och gjorde ett handslag med Niall. Snart var det våran tur att gå ut för att både sjunga och bli intervjuade.
-That was Justin Bieber with Mistletoe! Coming up - One Direction with Gotta be you. Don't miss is! sa programledaren och sen blev det paus i programmet.
-Is this program availble in Sweden to? frågade jag Zayn.
-I don't know Liam. Maybe. Jag hoppades att programmet var tillgängligt i Sverige också så att Pernilla kanske kunde se oss. Jag var väldigt nervös inför intervjun. Tänk om dom hade sett mig med Pernilla och kanske skulle fråga något om oss. Vad skulle jag säga? "Ja, hon är en trettonåring ifrån Sverige som jag tycker väldigt mycket om" eller vad skulle jag säga? Kanske det med tretton år var lite taskigt att avslöja, även om det faktiskt var sant.
-Nervous? frågade Zayn med ett oroligt leende på läpparna.
-A little.. What if they ask questions about Pernilla? What am I going to say?
-The truth. That you relly likes her, even if she's from Sweden. The truth is always the best. I'm going to say the truth if they ask me about Linnea.
-You're right. But why am I still soo nervous?
-I don't know, sa han och ryckte tveksamt på sina axlar. Jag var mest rädd för att säga något helt olämpligt eller göra något fel. Jag ville inte sumpa detta mellan mig och Pernilla, det ville jag verkligen inte.

-Welcome back people! We has listen to Justin Bieber with Mistletoe and now, it's time for a band. They have took the whole world with a storm and now they are here to performance for us. Can I call up Niall, Harry, Liam, Louis and Zayn on stage? It's One Direction everybody!
Gotta Be You började att spelas i högtalarna och vi hoppade med glädje upp på scen och började att sjunga med musiken.
 
"Girl I see it in your eyes you're disappointed, cause I'm the foolish one that you anointed with your heart, I tore it apart
And girl what a mess I made up on your innocence, and no woman in the world deserves this,
But here I am asking you for one more change
Can we fall, one more time? Stop the tape, and rewind, oh and if you walk away I know I fade, cause there is nobody else

It's gotta be you
Only you
It's gotta be you ´
Oh, only you

Now girl I hear it in your voice and how it trembles
When you speak to me I don't resemble, who I was
You've almost had enough
And your actions speak louder than words
And you're about to break from all you've heard
Don't be scared, I ain't going no where

I'll be here, by your side
No more fears, no more crying
But if you walk away
I know I'll fade
Cause there is nobody else

It's gotta be you
Only you
It's got to be you
Oh, Only you

Oh girl, can we try one more, one more time?
One more, one more, can we try?
One more, one more time
I'll make it better
One more, one more, can we try?
One more, one more,
Can we try one more time to make it all better?

Cause it's gotta be you
Its gotta be you
Only you
Oh, Only you

It's gotta be you
Only you
It's got to be you
Oh, Only you

Låten var slut och vi alla log stort åt alla applåder som vi fick. När applåderandet började att ta slut, efter ett väldigt långt tag, så satte vi oss ner i soffan som stod en bit bakom oss.
-That's One Direction everybody! ropade programledaren ut i sin mick som satt på hans kind och applåderade samtidigt.
Vi nickade och fortsatte att le.
-So.. We all know that we have some questions for you guys. It's many fans who has sent in questions, but I have choosed the best of them.
-Great! Let's hear the firt one! utbrast Harry glatt.
-Take it chill young man! The first question is for Zayn. Jag såg hur Zayn började att skaka, men jag lugnade honom med en blick som jag gav honom. Jag var bäst på att lugna killarna med min speciella blick.
-Bring it on! sa han och log osäkert.
-The firt question is from Elina Wills, who asks if it's true that you are dating a Swedish fan. Is that true Zayn? frågade han förväntansfullt och nyfiket.
-Ermm.. Yes, it's actually true.
-Really? Is she watching this right now maybe?
-I don't know. I hope so! utbrast Zayn och log ut mot publiken. Okej. Både jag och Zayn var avslöjade med att ha varit med svenska fans, crap! Hoppas att det inte skulle komma en fråga om mig och Pernilla.
-And what I have heard, Liam is dating a Swedish fan too? sa han och vred sitt huvud och blick mot mig.
-What me? sa jag förvirrat. Skit. Vad höll jag på med?
-Yes, you!
-You got me! But yes, I do that too! She's really great!
-That's good! Can you tell us a little about her?
-I don't know if she want me to do that.. sa jag och gjorde en osäker min till alla i publiken som nyfiket satt och väntade på att jag skulle börja att berätta.
-Come on Liam! viskade Zayn i mitt öra. Just tell her name and.. Shit!
-Right, I can't! viskade jag tillbaks.
-Well, what I have heard is she younger than you, is that true? fortsatte programledaren självsäkert.
-She is, but that what makes her beautiful! utbrast jag och alla började att applådera och skrika mot mig, på ett bra sätt.

Pernillas perspektiv
"But that what makes her beautiful" Meningen försvann inte ur mitt huvud. Meningen som Liam hade sagt om mig. Det var helt otroligt gulligt sagt av honom. Programledaren visste säkert hur gammal jag var, men jag var ändå rätt glad att han inte sa det högt, utan bara att jag var yngre än Liam.
Min mobil ringde och mina tankar om Liam försvann plötsligt.
-Hej Emilia! utbrast jag när jag svarade.
-OMG, dom pratar om dig på BBC Chanel! skrek hon i luren och jag bara vickade självsäkert på huvudet.
-Emilia, lugna ner dig. Jag vet det. Det blev tyst ett tag.
-Äh! Vem försöker jag lura? OMG, Liam pratade om mig på BBC Chanel, ahh!! skrek jag av glädje och slänge mig fort ner i min säng och bara njöd av själva tanken.
-Hur mycket tur kan man faktiskt ha i sitt liv? sa Emilia.
-Jag vet inte, men fatta vad glad jag är! "But that what makes you beautiful", hur gullig kan man vara?!
-Lyllo dig. Men det var bara det, jag måste faktiskt gå nu, mamma får damp!
-Okej, puss älskar dig Emilia!
-Älskar dig med Pernilla!
Jag la på och slängde mobilen ifrån mig. Mina ögon stängdes och framför mig förställde jag mig Liam stå och le sitt vackraste leende mot mig. Jag föreställde mig även honom, ta fram sin hand mot mig och fråga om en dans.
När jag öppnade ögonen, var det inte Liam framför mig, utan det var min pappa som stod där och kollade skumt på mig.
-Erm.. Du skrek, så jag skulle kolla så att du var okej. Ehh, vad håller du på med? sa han förvirrat och jag kunde inte hålla mig för skratt.
-Pappa. Far. Fader. Farsan. Du förstår inte min lycka just nu!
-Tydligen inte, sa han och gav mig en mjukare variant av en bitch blick och lämnade sen mitt rum.
Jag skrattade för mig själv och tänkte att jag faktiskt älskade min pappa oerhört mycket.
Han var så härlig att jag fick rysningar.



Lite sen del kanske, men det gör väl inget?
Skrev åtminstonde lite längre del nu, och jag hoppas att ni tycker om den!

Klarar ni 5 kommentarer kanske? Eller mer? :)

Postat av: emma

jättebra :)

2011-12-23 @ 00:26:42
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Julia

7-kt bra! :d

2011-12-23 @ 11:30:19
Postat av: Nuha

SUPER BRA!! :D

2011-12-23 @ 11:37:01
Postat av: Esmeralda

RIKTIGT BRA! fortsätt så :D :D <3

2011-12-23 @ 13:30:28
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0