One Thing ❤ Chapter 27

Filed under: One Thing ❤
Tidigare:

-Vi är ledsna om vi förstör vad ni har bestämt att ni ska ha på er imorgon, men... sa pappa och tog fram händerna som hade varit fastklistrade bakom ryggen ett tag nu. I hans händer låg det ett par kläder som såg riktigt gräsliga ut.
-Vänta, va? sa Linnea och lyfte sig ifrån sängen.
-Det är en privatskola. Ni måste ha uniform, la hennes pappa till och jag slänge mig bak i sängen för att lådsas svimma. Linnea tog våra kläder och våra pappor gick ut.
-Och just det, här har ni! sa pappa och la våra mobiler på närmsta bord och stängde sen dörren om sig.
-Detta går inte för sig Linnea. Jag kan inte överleva i uniform. Och en gräslig sådan.
-Jag håller fullständigt med, jag vill hem.

-Vi vill verkligen inte pappa. Kan du inte låta oss åka hem igen och kanske söka in till en annan skola? sa jag osäkert. Vi ville verkligen inte gå i denna dumma uniform skolan. Jag såg inte bra ut i uniform och de stank något äckligt som jag inte visste vad det var. Linnea kollade på mig och pustade ut. Hon tänkte på precis samma sak som jag.
-Nu får ni testa här och om inte denna skolan blir bra, så får vi fixa er till en annan skola, men ni får åtminstonde försöka, svarade han medans han fortsatte att köra. Nu var vi precis på grusingången och vi såg att vi var vi skolan.
-Seriöst pappa? Detta är en för fin skola, fast med gräsliga uniformer.. sa jag igen och Linnea började att skratta.
-Gå nu, ni får inte komma försent första dagen. Ha det så bra så ses vi i eftermiddag! sa han och vi gick ut ur bilen. Han vinkade hejdå till oss och körde sedan iväg.
-Vet du vart ingången är? frågade Linnea osäkert och kollade på mig.
-Jag har ingen aning, men kom, svarade jag och så började vi att gå närmare skolan.

Zayns perspektiv
-Vas happenin dude? utbrast jag när jag kom in i Harrys rum där han låg. Han hade legat i sängen hela dagen och jag stod inte ut av att han bara låg och latade sig.
-Nothing, sa han ledset och vände sig om så att hans rygg var mot mig.
-Hey, what is it? I know its something..
-Maybe.
-Tell me! sa jag och satte mig i hans säng.
-I don't wanna say this, but I miss you guys. You have spend soo much time with the girls that you don't even see me anymore. Before they came in to the picture we always had fun with each other , but now we never see each other. I feel so lonely, utbrast han och jag visste inte vad jag skulle säga. Jag tänkte efter ett tag och insåg att han faktiskt hade haft rätt. Vi hade varit så upptagna med att tänka och träffa tjejerna att vi helt hade glömt bort våra polare. När jag tänkte efter saknade jag faktiskt dom också, jag insåg inte det förut.
-You're right. I'm sorry man! Han nickade och mumlade något som jag inte direkt hörde.
-I mean it ok? Liam is sorry to, I know that. But its gonna change now. We can do something tonight, all of us togehter? frågade jag och då började han att vända sig om.
-Sure, that sounds good, sa han och log snett mot mig.
-But hey, do you want some lunch before we go to the interview? frågade jag honom samtidigt som vi gjorde ett handslag och i nästa stund satt Harry upp i sängen.
-Sure! sa han glatt. I really have missed you man! utbrast han och kramade mig.
-I've missed you to. Vi stod och kramade om varandra i en stund utan att Harry ville släppa mig.
-Harry, this is actually kinda gay...
-Yeah, you're right! Let's go and eat lunch! utbrast han glatt och hoppade bokstavligt talat ut ur rummet. Fuck vad jag hade saknat honom och de andra. Nu kunde jag inte sluta tänka på hur dom måste ha känt. Nä fuck vad jag är känslig nu då, jag känner mig som en brud.

Pernillas perspektiv
-We have two new girls from Sweden everybody, Pernilla and Linnea, sa läraren medans hon stod bakom mig och Linnea och höl sina händer om våra axlar.
-Hello Pernilla and Linnea, utbrast alla i rummet och jag kunde knappt hålla mig för skratt. Linnea knuffade till mig lite lätt när hon hade märkt att jag skrattade och då försökte jag att vara tyst.
-You Linnea are going to sit there next to Stephanie, sa läraren till Linnea och pekade bort mot en stol som fanns bredvid en tjej som antagligen var Stephanie. Båda log mot varandra och sen gick Linnea dit och satte sig.
-And you Pernilla are going to sit next to.. började och kollade i sin anteckningsbok. Next to Ryan over there, sa hon och pekade bort mot en ledig stol vid killen som hette Ryan. Han log mot mig och jag kollade generat ner i marken innan jag bestämde mig för att gå och sätta mig.
Jag satte mig ner och i nästa stund hade han tagit fram handen och sagt sitt namn.
-I'm Ryan, sa han och log ett otroligt sött leende.
-I know, and I'm Pernilla, as you maybe know, sa jag jag skrattade på för fullt. Jag skrattade alltid mycket när jag var nervös. Han var riktigt söt, vilket gjorde mig nervös. Vi släppte varandras händer efter ett tag och vände även blickarna från varandra.
-Well, let's start everybody! sa läraren och slog ihop sina händer och jag pustade ut. Då var det skola igen och man var tvungen att snacka engelska dag in och dag ut.

-Herregud, såg du hur söt killen som satt bredvid mig var? Asså oh my god, helt ahh! utbrast jag när lektionen var slut och alla hade gått ur klassrummet. Linnea kollade på mig som om jag var knäpp.
-Hallå? Du har en pojkvän? Kommer du ihåg det? frågade hon och kollade konstigt på mig.
-Menar du Liam? Hon nickade och fortsatte med sin konstiga blick.
-Vem skulle jag annars mena?
-Jag vet inte, men jag vet faktiskt inte om vi verkligen är tillsammans Linnea.
-Nej, verkligen inte. Det är ju inte så att ni typ dregglar över varandra när ni ses och typ hånglar varje gång också. Klart att ni är tillsammans!
-Jag vet att vi kanske gör det, men inte dregglar.. Men, by the way, jag är ändå osäker på om vi faktiskt är tillsammans, sa jag osäkert. Jag ville vara tillsammans med Liam och jag tyckte verkligen om honom, men vårt förhållande kanske skulle bli svårt med hans galna fans. Vi skulle aldrig få en lugn stund.
-Fråga honom då. Ring till honom efter skolan. Själv måste jag snacka lite med Zayn idag, det känns som om det var evigheter sedan! Vi skratta mot varandra och sen lämnade Linnea mig för att ringa till Zayn en stund. Jag var osäker på om jag faktiskt skulle ringa till Liam och fråga, men det var ändå en liten pinsam fråga att fråga om vi var tillsmamans eller inte. Tänk om han sa nej, det skulle bli pinsamt eller bara helt obekvämt att träffas.
När jag just skulle ta upp mobilen för att ringa till honom, avbröts jag av att jag kände en arm på min axel.
-Hey, what are you doing? frågade någon och när jag vände mig om såg jag ett par riktigt fina blåa ögon som stirrade rakt på mig. Först gick det inte att slita blicken från dem, men jag såg sedan att det var Ryan som stod där.
-Ah, hey! Ermm.. Nothing!
-Ok.. Btw, do you wanna sit with me at the lunch maybe? frågade han och log sitt "charm" leende igen.
-Erm.. Sure, why not? sa jag glatt och han gjorde tummen upp innan han gick igen.
Det kändes som om han hade något på gång, men jag visste inte vad.

-Pernilla! Over here! utbrast någon och jag vände mig om och såg Ryan hojta mot mig och höjde sin hand i luften. Jag log stort mot honom och gick sedan dit med min bricka med mat på.
-Hey, sa han när jag väl hade sättit mig ner. Jag log mot honom och satte mig till rätta.
-So, what do you think about Harley school so far?
-Its ok. I have not get to know the school really yet, but the school seems pretty good then, sa jag medans jag smått började att äta av skolans lunch som de hade att erbjuda.
-It is a great school, sa han och kollade ner på min mat. You know, you can take with your own lunch, almost everyone do that here, sa han och fortsatte att kolla skumt på min mat.
-Ah, that's why the queue was soo small, sa jag och skrattade till lite.
-Yeah, sa han och skrattade han också. Våra blickar möttes ochvi log mot varandra istället för att äta något av maten. På något sätt kändes det som kärlek vid första ögonkastet, men ändå inte på grund av Liam.
Jag var ju typ tillsammans med han, men ändå inte. Jag var tvungen att ringa honom sen och fråga.

Okej, de långa delarna som jag har lovat er har inte riktigt kommit igång än, men jag har inte tid att skriva mer nu idag..
Vad tyckte ni om dagens del? Vill ni ha mer mijöbeskrivningar och sånt eller är det bra som det är?

Klarar ni 7 kommentarer igen tror ni?

Postat av: Anonym

nice :)

2012-01-03 @ 16:04:09
Postat av: Bieber Ever

Jätte bra :D

2012-01-03 @ 16:23:22
URL: http://bieberever.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-01-03 @ 17:04:18
Postat av: emma

jättebra ! :)

2012-01-03 @ 17:10:56
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: isa

grym keep it up girl ;)

2012-01-03 @ 19:01:04
Postat av: Esmeralda

Riktigt bra asså!

Äh, jag tycker att du skriver bra så som du gör! :D <3

2012-01-03 @ 20:39:23
URL: http://justinbieberbyme.blogg.se/
Postat av: Taylor Fever

Hej! skulle du kunna skicka adressen till Justin novelen så är bloggen desnigen snart klar :)

2012-01-04 @ 14:04:37
URL: http://taylorfever.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0