My first love ❤ Del 6

Filed under: my first love ♥
Känslan när jag vaknade dagen efter var oväntad, men jag gillade den. Den sa att denna sommaren skulle bli grym, men jag visste inte riktigt om det faktiskt skulle bli så. Detta var första sommaren utan Nina. Vi hade alltid spenderat somrarna tillsammans. Vi var alltid varje dag och hade alltid sjukt kul. Jag kunde inte föreställa mig en hel sommar utan Nina, jag skulle helt klart få panik och ingen kunde göra något åt det.
Alltid när jag tänkte på Nina kom hennes fina, underbara leende upp. Hennes läppar visade meningen "jag älskar dig" och i mitt huvud sa jag hela tiden detsamma.
Nina försvann fort från mitt huvud, när det började att banka på min dörr. "Nelly! Frukost, upp och hoppa nu!" Det var pappa. Han hade en sån ful vana att alltid väcka mig tidigt på morgonen och tjata om frukost. Han gjorde detta mest eftersom han visste att frukost var min favoritmåltid på dagen. Därför ska man inte berätta något för sina föräldrar, verkligen inget!
Mina ögon blundade en stund till, innan jag djupt pustade ut och drog iväg täcket från min kropp. Jag ställde mig upp bredvid sängen och gnuggade mina ögon lite med knytnävarna och gick sedan ut i köket. På morgonen tänkte jag nästan inte på någonting, förutom att det var frukost dags. Min hjärna funkade liksom inte före frukosten. Allting var antingen helt vitt eller helt svart i huvudet. Jag kunde till och med nästan glömma bort om någon kompis eller någon i familjen fyllde år. Sån otur - för dem.
"Nämen ser man på! Sugen på lite frukost?" frågade pappa retsamt och jag nickade tröttsamt mot honom. Just nu orkade jag inte hålla på och fjanta med honom. Inte såhär tidigt på morgonen. Jag brukade ju aldrig gå upp klockan 9 på morgonen, men jag antog att det var mitt straff. I förrigår hade jag lovat mamma och pappa att jag skulle packa upp alla mina saker på eftermiddagen, eftersom jag på förmiddagen ville ta det lite lugnt och vara vid stranden. Ja, så blev det ju inte direkt. Jag var själv ute hela dagen utan att höra av mig till mamma och pappa. Eller inte helt själv - Louis var ju med. Med Louis så bara glömde man bort tiden och kunde inte tänka på annat än honom när man var hos honom.
Jag trodde att han skulle vara mer utav en fjant eller bara otroligt barnslig när man väl träffade honom, med tanke på alla deras "videodiarys" som de hade gjort, men nej. Jag hade haft totalt fel. Han hade verkligen känslor och kunde faktiskt vara allvarlig och seriös. Louis fick mig att se på honom annorlunda. Inte som en medlem i One Direction, utan som en helt vanlig kille. Nu förstod jag verkligen hur jobbigt det kunde vara att vara känd och ha en massa skrikande fans efter sig. Innan förstod jag inte riktigt det.
Pappa började att lägga upp några pannkakor till mig på tallriken som fanns framför mig på bordet. Då satte jag mig långsamt ner på närmsta stol, la armbågen på bordet och lät det vara som ett stöd för huvudet som sedan placerades i handen. Mina ögon kändes som om att de var några stora knutor eller bubblor. Det var så mina ögon alltid kändes när jag gick upp före tio.
Nu tänkte jag inte på något annat än smaken. Smaken på världens godaste amerikanska pannkakor med blåbär. Pappas specialitet. Det var det enda som han gjorde bra när han väl gjorde något, annars sög han på allt annat.
"Mm, vad gott!" sa jag och fortsatte att kränga i mig pannkakorna. "Jag vet," sa pappa kaxigt, men jag brydde mig inte om att kaxa tillbaka. Jag åt ju pannkakor! Man kan inte göra två saker samtidigt.
"Var tusan blev du av igår?" sa Harry innan jag ens hade hunnit sätta mig på en stol. De andra kollade upp på mig, förvänta på mitt svar. Antagligen ville alla ha värsta kollen på mig nu, vad jag än gjorde.
"Jag träffade Nelly," sa jag och rynkade pannan. Mina ben fortsatte att långsamt och trött gå fram till stolen som fanns mellan Harry och Liam. Harry följde mig med blicken, det kunde jag känna, medans Liam nästan hade huvudet ner bland sina flingor. Tydligen var han väldigt trött.
"Hmm.. Nelly?" sa Zayn och vickade på ögonbrynen mot de andra och mig. "Ja, vadå då? Avundsjuk eller?"
"Ohhh!" tjöt alla i kör. Min huvudvärk började att komma igen och jag orkade inte att bry mig om dem. De var bara så jobbiga. Det var inget mellan Nelly och mig och det skulle aldrig bli så heller. Vi känner inte direkt varandra, utan är mest vänner, om ens det. Det kändes som om att jag inte visste någonting längre. Tjejer kan verkligen få en att bli knäpp, på både bra och dåliga sätt och just nu visste jag inte om dte var bra eller dåligt.
"Men om inte du tar henne så kan väl jag göra det?" sa Zayn och jag ryckte fort till. "Vadå? Hon verkar helt amazayn! Och ni är väl bara vänner? Då gör det väl ingenting att jag försöker att lära känna henne lite?"
Jag var mållös. Visste inte vad jag skulle säga. Zayn var verkligen rakt på sak. Inte en massa annat babbel innan, utan bara rakt på sak. Han var inte det minsta blyg om man säger så.
"Jo, erm. Jag antar väl det," sa jag tyst och tog en bit av min rostemacka som killarna hade fixat i ordning till mig. De visste precis vad jag ville ha och hur mörk jag ville ha mackan.
"Perfekt! Presentera mig för henne!" utbrast Zayn och jag log ett fejkat glatt leende mot honom. Inombord kändes det inte rätt. Men saken var den, jag kände ju knappt Nelly, hur kunde jag då känna avundsjuka redan innan jag presenterat dem för varandra?

Rätt kort del, jag vet, men jag är väldigt trött sedam igår när jag var ute o dansade!
Ni kanske får en till del ikväll, jag får se! Om ni kommenterar bra på denna så lovar jag att skriva en längre del ikväll!

Kommentera!

Postat av: Anonym

jättebra!

2012-03-24 @ 18:54:53
Postat av: Parris älskar jedward<33

SKIT BRA

2012-03-24 @ 20:13:36
URL: http://novellomkandisar.blogg.se/
Postat av: Jonna

Nu är blog awards lista uppe! säg till dina besökare att rösta på dig!!!

http://justindbieberworld.blogg.se/2012/march/blog-awards-2.html#comment

2012-03-25 @ 17:54:07
URL: http://justindbieberworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0