The Only Girl In My Life ❤ Part 6

Filed under: The Only Girl In My Life ❤ (avslutad)
Detta har hänt

" Vi får göra om detta någon gång. Messa mig." Sa jag och gav Valmira en kram.
" Absolut! Men jag måste gå. Hejdå!"
Vi gick hem till vårat lilla hotellrum. Jag kunde inte sova.
Inte på ett tag i alla fall.



När jag vaknade i morse var jag riktigt trött. Jag hade inte kunnat sova på hela natten, (nästan). 
Snabbt plockade jag fram min mobil och skickade iväg ett sms till Valmira. 
"Tjena sötnos! Vi hade kul igår. Träffas idag och göra något?"
Jag hoppades ypperligt att hon ville träffas. Men medans jag väntade på svar ifrån henne, gick jag till de andra killarna för att väcka dom. Ibland på morgonen brukade jag spela spratt. En gång hällde jag vatten över Louis, självklart blev han sur, men han tyckte nog att det var rätt kul. Vi skojar nästan alltid med varandra
Ibland måste någon säga till oss att vara seriösa..
Idag kände jag för att göra någon ännu ännu värre än det, men vad? 
Jag bestämde mig för att inte väcka dem, utan istället tänka ut något tills innan de vaknade.
*
*
Efter frukosten hade jag fortfarande inte fått något svar av Valmira. Hon kanske inte var intresserad? Kanske hon bara ville vara vänner. Okej, vi hade nyss träffats, men gårdagen var nästan den roligaste dagen på länge. Det var evigheter sedan jag träffade tjejer och bara umgicks, utan att de ens brydde sig om vilka vi var. Det var riktigt awesome!
Jag hade äntligen kommit på ett spratt att köra för dem. Vad ni kanske inte vet, är jag en väldigt duktig komiker, alltså inte skämtare utan sprattade eller vad man säger. Man kan nästan säga att det är min hobby, efter sången då såklart!
*
*
" Detta kommer bli awesome!" Viskade jag för min själv. Tyvärr så hade Harry för ungefär en kvart sen vaknat och avslöjat mig. En stund senare gick han med på att hjälpa mig, bara han inte fick skulden om någon blev sur.
Jag tog en stor hink och fyllde den med vatten och hängde den över Louis säng. Sen satte jag en tråd precis nedanför hans säng som ledde till hinken, så att när han gick mot tråden, skulle vattnet falla över honom. Ovanför hinken fanns det en stor målarburk med färgen rosa, vilket han nästan hatar. Helt perfekt enligt mig. Så att efter vattnet hade åkt på honom skulle färgen komma bakefter. Till sist så hade jag sprutat lim på hans fötter så att han skulle fastna när han gick ner på golvet. Detta var nog min bästa idé hittills!
" Du är galen Niall!" Sa Harry till min och skrattade.
" Tyst! Inte så högt!" Sa jag och skrattade.
*
*
Jag satt helt stilla. Mitt liv hade gått i spillo. Jag ville hem! Bort från dumma Sverige!
" Niall. Det var bara att inse. Snygga tjejer som hon har ju förstås redan en pojkvän." Hade Harry sagt till mig.
5 minuter innan hade jag varit så glad att allting i livet äntligen föll på plats. En tjej som jag skulle kämpa för att få och mina bästa vänner och jag tillsammans. Fick sjunga och göra det jag älskade, men det med tjejen är helt väck nu..
"Niall. Jag tyckte också att det var jättekul igår, men jag har faktiskt en pojkvän som jag verkligen älskar. Jag tror att det blir bra med kompis-stadiet för oss." Hade hon skrivit.
*
*
" Shit! Niall!" Skrek Harry mot mig.
" Vad är det?"
" Louis vaknar nu!"
Vi såg sakta hur Louis rörde på sig och ögonen öppnades. 
" Morgon mina herrar!" Sa han och gäspade. Sedan kollade han underligt på oss.
" Vad är det med er? Ni ser helt förskräckta ut!" Sa han.
Han reste sig långsamt upp och det kändes som om mitt hjärta skulle stanna. För en stund ångrade jag mig.
Foten kom mot tråden och snabbt föll hinken med vatten ner över Louis och han skrek. Snabbt efter kom den rosa färgen. Ånej!
" NIALL!!!" Skrek han högt.
Och i nästa stund njöt jag av det jag hade gjort. Det fick mig att må bättre.
" Ge mig en kram gullunge!" Sa Louis och kom springande mot mig. Jag vickade på huvudet, men han lyssnade inte. Istället jagade han mig genom hela sovrummet, fram och tillbaka, in i köket, in på toan och vid vardagsrummet gav han upp. 
" Jag tar dig senare din lort!" Skrek han från vardagsrummet. Jag låg i min säng och gapskrattade. Lite anfådd måste jag erkänna att jag var. Bra träning det här.
*
*
" Va?! Men det verkade helt som om att hon gillade dig?" Sa Liam mot mig. " Det var ju jag som sa att hon skulle börja snacka med dig och att du inte var som du verkade."
" Tydligen ville hon bara vara vänner. Hur kunde jag vara så dum som trodde att jag kunde bli tillsammans med henne?" Sa jag besviket.
" Men hallå? Tänker du bara låta han sno henne sådär?" Ropade Zayn från toaletten där han höll på med sitt hår.
Jag sprang dit för att fråga vad han menade.
" Va?" Sa jag.
" Ja? Ska du bara låta hennes kille få henne så lätt? Slåss för henne! Hon verkar härlig."
" Du har rätt Zayn! Jag sla slå honom! Tack, jag älskar dig!" 
" Bögigt.. Men det var inte så jag me....." Han hann inte säga klart meningen utan att jag avbröt honom. Jag ville inte veta vad han skulle säga. Jag hade en kille att leta upp!
" Ibland är du bara bäst Zayn!" Sa jag igen och pussade honom på kinden.
"Han ska få!" Sa jag och rusade ut genom dörren.

Det blir kanske en del till idag -
SÅ KOMMENTERA FÖR MER!

JULIA :D <3

Postat av: sophie

grymt bra!

man lever sig in i det du skriver aslätt! <3

2011-10-28 @ 19:46:46
Postat av: valmira

åhh!

jag verkligen ÄLSKAR att mitt namn är med i novellen! :D <3

2011-10-28 @ 20:14:30
Postat av: mimmi

meeeeer ! :D

2011-10-28 @ 20:16:12
Postat av: malin

förjävla bra!!

2011-10-28 @ 20:31:10
Postat av: Anonym

jättebra!

2011-10-28 @ 20:34:23
URL: http://onedirectionswe.blogg.se/
Postat av: emma

jättebra :)

2011-10-29 @ 00:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0