The Only Girl In My Life ❤ Part 4

Filed under: The Only Girl In My Life ❤ (avslutad)
Detta har hänt

" Valmira." Sa jag.
Jag var helt borta. Hennes bruna hår och hennes mörkblåa ögon. Hon stod precis framför mig och var påväg mot mig.
När hon gick förbi mig, slog hon sin axel mot mig och bara nonchalerade mig.

"Ohhhh!" Ropade killarna i kör.
Själv var jag ledsen på något sätt
Hon var verkligen inget fan.




" Niall, glöm henne! Du kan få något så mycket bättre. Någon som faktiskt gillar dig!" Sa Louis till mig.
" Det går bara inte. Jag tror att jag tycker om henne för att hon inte är som andra. Hon är svårtfångad, även om jag är kändis och det tycker jag om.." Sa jag med en glad min.
Intervjuen skulle nyss börja, men det frågan var var Harry och Liam hade tagit vägen.
*
*
" Hej, jag heter Emilia." Sa en tjej som kom in.
Det var hon som skulle intervjua oss, det förstod vi. Men Liam och Harry hade fortfarande inte kommit.
" Tjena Emilia. Tyvärr vet vi inte vart Harry och Liam har tagit vägen.." Sa jag med en liten besviken röst.
" Jag vet. Jag skickade iväg dem på ett uppdrag. Dem kommer nog snart tillbaka."
" Hur känns det att ha blivit så här pass kända på så kort tid?" Hon riktade sin blick mot Zayn som satt och kollade upp i taket.
" Helt fantastiskt! Det är verkligen en dröm som har blivit sann! Fansen är helt underbara. Sen får man alltid tjejers uppmärksamhet. Eller i alla fall för det mesta." Zayn kollad emot mig och fnittrade. 
Jag gav honom en min som betydde att jag skulle döda honom senare.
*
*
Hon fortsatte med nästa fråga som var till mig.
" En fråga ifrån en tjej som heter Valmira - Har du någon gång fått nobben av en tjej?"
Jag skakade på huvudet. 
" Va?" Sa jag undrande.
" Du har fått en fråga från en tjej som heter Louise som undrar om du skulle tänka dig att dejta svenska tjejer. Skulle du kunna tänka dig det?"
Hur kunde jag tro att hon sa Valmira och det där om nobben..?
Något är verkligen fel med mig!
" Absolut!" Sa jag bestämt. " Om tjejen är mogen och inte ett galet fan så absolut! Språket ska inte skilja personer åt."
*
*
När intervjun var slut, hade fortfarande inte Liam och Harry kommit.
" Konstigt. De måste ha fastnat bland fansen någonstans." Sa Emilia med ett leende på läpparna.
Jag nickade och reste mig. 
" Det var trevligt att träffas." Sa jag och gav henne en kram. När kramen var slut, stod Valmira precis framför mig och räckte "Fuck You" fingret. Jag skakade lite till på huvudet och blundade. Tydligen så hade mina ögon haft fel. Emilia stod framför mig med sitt oranga hår och fränkarna vid näsan.
" Vad är det med dig idag Niall? Du verkar helt konstig.." Sa Zayn med oroande röst.
" Det är den fucking Valmiras fel! Jag känner inte ens henne, men gillar henne ändå.."
*
*
När vi kom ut, stod fansen där och skrek våra namn. Valmira satt på en bänk lite längre bort. Jag kollade på henne och när hon kollade mot oss, fortsatte jag att kolla. Hon gjorde en min till min som jag antog betydde "mes" eller något sånt.. Då bestämde jag mig för att vrida min blick mot fansen istället.
Lite längre bort på gatan såg vi Harry och Liam komma rusande mot byggnaden med fansen springande bakom dem.
" Flytta på er!" Skrek båda och knuffade sig förbi folkmassan för att komma in och skydda sig.
Både jag, Zayn och Louis skrattade, medans vi hörde hur de andades tungt.
" Äsch! Ska vi dra och käka lite grabbar?" Sa Liam sen. " Jag är helt utsvulten!"
Vi alla nickade och gick mot limosinen.
" Kör oss till centrum!" Ropade jag mot chauffören.
Han gjorde ett tecken till oss som betydde "oki doki".
*
*
" Hmm.. Snuggles.. Vad sägs om det?" Sa Harry.
" Det går väl bra." Sa jag och öppnade dörren in dit.
*
*
" Åh nej! Vi måste ut härifrån!" Viskade jag mot dem och började gå mot utgången igen.
" Nämen Niall! Är inte det din flickvän?" Utbrast Zayn.
" Kom! Nu går vi!" Viskade jag mot dem igen.
När jag såg hur de andra fortsatte att gå mot motsatt håll som jag, kände jag bara hur jag fick ge upp. Jag bestämde mig för att gå efter.
" Tjena brudar! Läget?" Sa Liam mot Valmira och hennes två andra kompisar som vi hade träffat igår.
" Nämen hej! Bara bra." Sa Valmira med ett leende på läpparna.
Var hon gladare nu, eller var det bara för att Liam sa det?
När jag kom mot dem, såg jag hur hennes leende slocknade.
" Förföljer du mig eller vadå?" Utbrast hon.
Jag kollade bort mot hörnet och frågade Harry om vi skulle gå och sätta oss. Han gick med på det, men de andra bara stod kvar och snackade med tjejerna.
" Hon gillar verkligen inte dig Niall.." Sa Harry med ledsen min. Ibland tyckte jag rätt mycket om Harry. När han var snäll då förstås.
" Det menar du inte.. Vad har Liam som inte jag har?" Sa jag och kollade kaxigt mot Liam.
" Brunt hår? Magrutor?" Sa han och log.
Jag fnös och viftade lite på huvudet.
" Så.. Hur gamla är ni då?" Sa Zayn till tjejerna. 
De hade just sättit sig hos oss. Det var Liam som hade övertalat dem att göra det. Inte för att jag sa något direkt. Jag hatar Liam just nu!
" Jag är 17." Sa Valmira och tog handen mot sitt hjärta. Sen pekade hon bort mot sin ena kompis.
" Och jag är också 17." Sa Johanna då.
" Ja, och jag är äldst. Jag är 18 år och om jag inte har sagt det så heter jag Isabelle.
Alla nickade och log mot dem, förutom jag.
" Kan jag få snacka med dig Valmira?" Sa Liam och pekade bort lite.
Vad fan höll han på med?!
" Visst!" Sa hon och hängde med.
Jag kollade bort mot dem och det var med Liam som snackade och hon mest log. Till sist så nickade hon och kollade bort mot mig.
Vad hade Liam nu sagt då?
" Så, ska vi bowla ikväll då?" Sa Liam och log mot tjejerna.
Alla tre nickade och Valmira log emot mig.
Ett steg närmare turen på kärleken.



Förlåt om novellerna kommer upp så sent, men jag kommer hem rätt sent som dagarna.. 
Sen var jag sjuk idag, så jag orkade inte skriva under dagen, så jag skrev en nu istället ;)

Vad tyckte ni om novellen?


p.s. sen behöver jag en ny gästbloggare tills nästa vecka när jag ska till kanarieöarna, så om vi har tid och vill så mejla mig gärna senast på lördag. 
[email protected]

Julia <3

Postat av: valmira

RIKTIGT BRA! :D

ihihihiihih <3

2011-10-26 @ 20:17:49
Postat av: rebecka

jättebra!<3

2011-10-26 @ 20:57:26
Postat av: malin

förjävla bra du! :d

2011-10-26 @ 22:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0