Baby you light up my world ❤ - You & Me

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Lördag. Guud vad härligt. Ingen jobbig skola och gå till och inga jobbiga lärare..
Igår skällde en lärare helt ut mig för typ ingenting! Hon bara: "Vad gör du?! sitt inte och rita under lektionstid!" Jag menar hallåå?!
Jag satt och glodde bort mot datorn som stod igång. Hade visst glömt och stänga av den igår.. Plötsligt vibbade det till i min ficka.
"Jag saknar dig! Varför hör du inte av dig". Meddelandet var ifrån Harry. Jag kände att jag ville svara, men ändå lät jag bli. Det vibbade till i mobilen igen.
"Jag kommer att hålla på tills du svarar." Ger han inte upp?! Jag orkar bara inte med honom! Jag bestämde mig snabbt för att stänga av mobilen och nu sluta tänka på det.
*PLIIIING PLOOONG*
Dörren plingade och jag gick mot dörren för att öppna. När jag öppnade dörren blev jag chockad.
- Pappa? Vad gör du här? Du skulle inte komma förrän om en månad! Jag sprang mot honom och gav honom en riktig bamsekram. Han hade varit i Afrika med jobbet och skulle utföra en sak med en kund. Jag träffar inte pappa så mycket eftersom han reser så mycket med jobbet, men jag blir glad varje gång jag får se han!
- Jag saknade dig så mycket stumpan, så jag bestämde mig för att åka hem!
*
- Så.. Vad tycks pappa? Har vi fått ordning på inredningen och det tycker du?
- Ja, det ser riktigt bra ut! Du, ermm.. Jag såg bilderna på ditt rum på dig och Harry som små. Har ni börjat prata igen?
- Ja, ermm.. Han hörde av sig till mig en dag i skolan, så ja, typ. Jag log ett stort leende och pappa kollade undrande på mig.
- Ska ni träffas då?
- Ja, absolut! Han ska komma till London och ha konsert, kan jag få komma på den?
- Vi får väl se hur det blir med det..
Jag sprang in på mitt rum och slog snabbt igång mobilen. 13 nya meddelanden, great!
1. "We're like NA NA NA" (skickat 12.00)
2. "Then we're like YEAH YEAH YEAH" (skickat 12.01)
3. "Svara, svara, svara!" (skickat 12.02)
4. "Okej, sanningen är att jag saknar dig riktigt mycket" (skickat 12.05)
5. "Jag vill inte förlora dig som vän" (skickat 12.06)
6. "Någonsin." (skickat 12.07)
7. "Snälla svara" (skickat 12.09)
8. "Är du sur på mig?" (skickat 12.20)
9. "Okej jag ska sluta" (skickat 12.25)
10. "Alldeles strax" (skickat 12.27)
11. "Blabla"  (skickat 12.28)
12. "Okej nu" (skickat 12.29)
13. "Nu lovar jag." (skickat 12.30)

Shit, jag känner mig hemsk! Men gud vad gullig han är!
Jag slår han nummer och 5 signaler går fram tills han svarar.
- Harry.
- Hej det är Jenna!
Inget svar.
- Såg inte dina meddelanden förrän nu. Jag saknar dig med och jag kommer nog till eran konsert!
- Okej, då ses vi kanske. Men jag måste lägga på nu.
- Men jag tänkte att vi kunde snacka lite?
- Jag har inte tid!
Harry la på. Vad hade Jenna gjort? Skulle han någonsin förlåta henne?

Jag har lite svårt för att komma på & förlåt för att jag inte har lagt in på några dagar, har inte direkt haft orken och har inte direkt haft tid iheller.. 
Men jag hoppas att ni tycker om novellen!

Kommentera vad nu tycker om den ! :D

Postat av: lollo

bra bra bra! kan du skriva en lååååång imorgon? :D

2011-10-06 @ 19:46:17
Postat av: rebecka

jättebra, men kan du skriva längre? :D

2011-10-06 @ 20:20:59
Postat av: Malin

bra! kommer designen snart? :)

2011-10-06 @ 21:35:26
Postat av: emma

mera !

2011-10-06 @ 22:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0