Baby you light up my world ❤ - First Date

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Harry's perspektiv
- Jag gillar dig Jenna. Även fast vi inte har träffats så mycket nu. Men jag vill i alla fall att du ska veta det. Och jag kommer alltid att finnas för dig.
Yes, jag vågade äntligen öppna mitt hjärta och säga exakt hur jag kände för Jenna. Nu hoppades jag bara att hon kände samma, eller i alla fall gillar mig lite.
- Jag gillar dig med Harry. 
Plötsligt blev känslan inom mig helt mjuk. Hon gillade mig också! Precis vad jag hade hoppats på! Jag log ett brett leende och kysste henne igen. 
Vad jag däremot inte visste var att Jenna var en otroligt bra kyssare, vilket gjorde att jag började gilla henne ännu mer. Jag ville verkligen inte släppa taget om henne. När våra läppar skiljdes åt, gav jag henne en mjuk kram. 
- Ska vi gå? Nu var Jenna min. Ingen annans.
Jenna's perspektiv
Harry var bäst. Han var helt underbar. När han kysste mig, ville jag inte sluta. Jag gillar han såå mycket att det inte går att beskriva nu. 
Det bästa var absolut när han sa att han gillade mig. Man såg på han att han verkligen menade det också.
Vi gick vidare mot en restaurang som låg på hörnet av gatan vi var på.
- Jag vill bjuda dig på middag. Vad tycks? Han log stort mot mig och jag log tillbaka.
- Det blir perfekt! Men är det inte lite dyrt här? Jag lät lite förundrande med tanke på att priserna var rätt höga.
- Det tar jag hand om. Inga problem.
Inga problem. Det märks att han är kändis. Han bryr sig inte om hur mycket saker och ting kostar. Alla kändisar har ju så mycket pengar ändå, så dem bryr sig inte om dem blir av med några tusenlappar per dag. (Inte för att jag tror att det blir så mycket)
- Ett bord för två, vid fontänen tack. Harry lät riktigt artig till servitören. Antagligen för att försöka fjäska sig till ett bra bord. Jag fnissade till lite och sen följde jag efter servitören och Harry till bordet.
- Varsågoda, här har ni menyn! servitören räckte fram två meny'er till oss och sedan gick han vidare till ett nytt bord.
- Hmm.. Vad är du sugen på Jenna? Du kan välja precis vad som helst!
Något jag definitivt inte visste var att han var väldigt romantisk. Bordet som han och servitören hade valt, låt vid en ljuvlig fontän. Ovanför oss hängde rosa blommor som doftade så gott. Man hörde riktigt hur vattnet rann ner för fontänen. Det var lugnande på något sätt.
- Jag tror jag tar laxfilén, vad ska du ha? Jag kollade fundersamt på honom och fnissade till lite. Han fnissade tillbaka. Han var såå gullig!
- Haha, jag tar nog samma! Något vi har gemensamt! Han log igen. Det var en av de många sakerna jag verkligen älskade hos honom. När han log.
Harry's perspektiv
Vad ska jag säga? Alltid med andra tjejer jag har varit på dejt med, blir det alltid en sån pinsam tystnad. Jag vill verkligen inte att det ska bli så med Jenna också.
- Så, Jenna? Hur trivs du i London då?
Jag försökte så gott jag kunde! Hoppas verkligen inte att hon tycker att jag är mesig och så..
- Hur det är? Det är faktiskt jättebra! I början hade jag inga vänner typ, men nu har jag börjat smälta in lite i skolan och i själva staden så det känns jättebra! Bor du fortfarande kvar i Holmes Chapel? 
Hon verkade nog rätt förvånande, men ändå glad att jag frågade. Jag tror att jag sköter det rätt bra i alla fall! Jag log inombords.
- Ja, jag bor kvar där. Men för att vara ärlig - jag är faktiskt inte hemma så ofta.. Jag åker rätt mycket runt med bandet och vi lever livet! 
Plötsligt blev jag lite ledsen. Ibland vill man ju bara vara en vanlig kille som hänger med kompisar och kan sova i sin egen säng varje dag. Hur skulle det bli med Jenna och mig, med tanke på att vi åkte runt så mycket? Skulle hon kunna tänka sig att åka med..?
- Det kan inte vara sant! Det är Harry Styles!! 
Ånej! Fans på ingång och dem kom i full fart rusande mot Jenna och mig! Fort tog jag upp plånboken och la 300 kronor på bordet. 
- Vi sticker, fort! 
Jenna reagerade fort och gjorde som jag sa till henne. Vi sprang mot parken, fortsatte mot en liten gränd där vi stannade för att hämta andan.
Jenna's perspektiv
- Shiit! Jag tror att vi skakade av oss dem. 
Harry nickade på huvudet. Sedan skrattade vi båda två. Rätt högt faktiskt.
- Ja, då har du fått känna på hur mitt liv är! sa han sen.
Jag kollade upp mot honom och kollade lite fundersamt.
- Vad? sa han och skrattade lite för sig själv.
- Som du sa - nu har jag fått känna på hur det är att vara dig, därför ska du få känna på hur det är att vara mig. Jag log stort mot honom.
- Jag tänker inte klä ut mig till tjej om det är det du tror? Haha, vad gullig han var.
- Nej ditt knas! Du ska göra något som jag inte tror att du har gjort på länge.
Han kollade glatt upp på mig och ryckte fort på axlarna.
- Packa väskan. Du ska med mig i skolan imorgon. 
Jag kände mig nöjd. Imorgon skulle bli en riktigt rolig dag! Harry höjde ena ögonbrynet och kollade på mig som om jag inte var klok. Han kollade på mig ett tag och sen svarade han kaxigt.
- Bring it on!
*
Jenna's perspektiv
Vi hade bestämt oss för att gå hem sen efter vi hade pratat lite om imorgon. Harry hade frågat så snällt och gullig om han skulle följa mig hem. Sedan sa han att det kvittade vad jag sa, för han tänkte följa mig ändå.
"Vem vet vilka dårar det finns här ute" hade han sagt. Jag hade fnissat till lite men sa sedan okej. 
Och nu var vi hemma. Vi stod utanför min dörr. Öga mot öga. Harry hade så fina ögon. Lite grå - blåa.
- Jaså. Då blir det skola imorgon. För båda två. sa han sen och skrattade.
- Ja. Det kommer att bli kul.
Sedan kysste han mig godnatt och jag gick in.
Jag var riktigt förälskad.


Delen kanske kommer upp lite sent, men som man säger - bättre sent än aldrig!
Tror ni att ni klarar minst 7 kommentarer?
Isåfall blir det nog tre delar imorgon, så se till att kommentera :D

Kram Julia! <3

Postat av: olivia

sjukt bra!

JA! tre delar imorgon, kom igen och kommentera!!! :D:D

2011-10-10 @ 22:25:15
Postat av: emma

bra, bra, bra !

2011-10-10 @ 22:26:19
Postat av: Malin

sjukt bra! <3

2011-10-10 @ 22:53:58
Postat av: mimmi

Sjukt bra! Du uppdaterar oofta också STORT PLUS :D

2011-10-10 @ 23:06:05
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-10-11 @ 08:11:13
Postat av: Nelly

Meeeeeeer!

2011-10-11 @ 08:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0