Baby you light up my world ❤ - Harry&Jenna

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Jenna's perspektiv
Idag vaknade jag upp med ett leende på läpparna. Igår hade Harry sagt att han gillade mig! Och jag hade sagt detsamma. Det kunde inte bli bättre nu. Men betydde allt detta att vi var ihop? Jag måste prata med honom om det idag. Han ska ju följa med till skolan. Jag bestämde mig för att ringa till Harry och snacka lite om idag.
Det tog ca 3 signaler innan han svarade.
- Yo Jenna. 
Haha, värst vad han var på bra humör!
- Hej Harry. Du, jag har funderat.. Du kan ju inte komma till skolan som Harry Styles? Alla skulle jaga oss av glädje. Vi skulle inte få en lugn stund.. Så jag har tänkt att jag ska fixa din stil lite så att du inte liknar dig själv. Går det bra? 
Jag gillade att styla och fixa till folk. Det var vad jag ville bli när jag blev stor. En stylist!
- Det går väl bra. Det låter ju rätt det du säger. Vi ses på skolan om en halvtimme. Då har vi en hel timme på oss att fixa till mig. Spännande. Puss hejdå!
Harry sa puss till mig! Åhhhh vad gullig han är! Jag dör!
Jag tog på mig en kjol, ett vitt linne och en svart kavaj och la ett lager mascara på ögonfransarna. Sen tog jag en macka med smör och ost på. Sen far jag ut genom dörren i full fart.
Harry's perspektiv
Haha, det blir kul att se hur hon ska fixa till mig! Hoppas att hon gör mig snygg! Jag vill inte vara en nörd..
När jag väl var framme på skolan, stod Jenna där och väntade på mig.
- Tjena snygging! fick jag fram. Jag kände mig stolt över att jag sa det.
- Tjena tuffing! Hur är läget? svarade hon.
- Jo det är bra, själv? efter jag hade sagt det gick jag fram till henne och gav henne en kyss. Så där stod vi i några minuter. Efteråt svarade hon mig.
- Jag mår perfekt! Hon log mot mig och jag log tillbaks. 
- Är du redo för en makeover Harry? sa hon sen.
- Jag tror det. Gör mig snygg!
Jenna's perspektiv
Han ville att jag skulle göra honom snygg och det var klart att jag skulle!
- Såklart att jag ska göra dig snygg Harry. Tjejerna ska jaga dig! Men glöm inte mig! 
Nu skrattade båda två, högt. Jag skulle göra honom skitsnygg, men man skullt inte sa att han var Harry Styles.
Vi var en timme tidiga till skolan, men vi behövder verkligen tid att fixa till Harry.
- Ska vi gå?  sa jag sen.
- Va? Vartdå? sa han förundrat.
- Vi ska ut och shoppa kläder till skolan, sa jag och log jättestort mot honom. Han skrattade till och följde sedan efter mig. 
Han la armen om mig när vi gick. Jag älskade det. Han var riktigt romantisk! Sedan kysste han mig. Mintsmak.
När vi väl var framme i centrum, pekade jag mot en affär som hette Rainbow's. Harry nickade ivrigt och vi stack fort dit.
Jag gick runt och hittade en massa kläder. Detta var typ minfavoritaffär. Dem hade precis allt och precis alla stilar. Helt perfekt! 
- In i provrummet med dig, du får lite kläder här av mig. Jag räckte fram minst 10 olika plagg med accessoarer till. Efter ca 10 minuter kom Harry ut igen.
- Yo mannen, vas happenin? han gick verkligen in i rollen kan man säga!
Haha, rap-stilen var nog inget för Harry inte.. Alla de smyckena och kläderna passade inte alls till hans krulliga hår.
Jag vickade på huvudet och Harry gick in i provrummet igen. Efter ännu 10 minuter -
- Hur står det till fröken? 
Ut kom Harry i fin kläder och kavaj. Nej! Harry skulle inte vara en ordentlig "kungafamiljs" kille!
- Jag tror att jag hade hittat min stil, sa Harry och skrattade. Sen vickade han på huvudet och gjorde en rolig min till mig. Han gick in i provrummet igen. 
- Tredje gången gillt? ropade han ut. 
- Vi får hoppas! svarade jag. Jag satt och höll tummarna.
Harry kom ut. Jag satt helt tyst.
Båda nickade glatt mot varandra. Sen kom han fram och kysste mig.
Han hade mörka häng-jeans, sen hade han ett svart linne med en rutig skjorta utanpå. Han hade en kortare halsband runt om halsen. Stilen passade han perfekt! 
Och man såg faktiskt knappt att det var Harry Styles från X-Factor!
Harry's perspektiv
Jenna är underbar! Hon har bra smak också! Och gud vad schysst av henne att hjälpa mig. Min nya stil var helt perfekt. Nu är det inga problem alls att kunna smälta in på skolan.
Skolan har inte ens börjat än och vi har redan haft såhär kul. Jenna är perfekt!
Vi började gå mot skolan igen, och vi kom precis i tid.
*
Första lektionen hade gått och det var fortfarande ingen som hade märk att jag var Harry Styles. Rätt härligt faktiskt. När läraren hade sett att Jenna hade med sig en kille, kollade hon först surt på oss lite först, som "varför frågade du inte innan du tar med dig din kille hit?" , men hon sa att det var trevligt ändå.
Jag hade nästan hela lektionen suttit och kollat på Jenna. Hur kunde hon vara så vacker? Det var allt jag tänkte på. Efter halva lektionen sa läraren till mig att sluta störa Jenna och att jag skulle sluta kolla på mycket. Jenna hade bara fnissat till då.
Jenna's perspektiv
Harry hade kollar på mig hela lektionen. Mig! Hur gulligt är inte det. Även fast min lärare sa till honom rätt många gånger, så slutade han aldrig. 
Nu var det lunch. Hoppas verkligen inte att någon kände igen honom..
- Hej Jenna! Vem är det? Madison kom mot mig. Hon pekade mot Harry som kanske såg lite nervös ut.
- Hej Madison. Det är Harry, men säg ingenting till någon. Lova! 
Jag försökte att viska så tyst som det bara gick!
- Jaha! Hej Harry! Hon tog Harrys hand och skakade den en gång. Han skakade tillbaks och log.
När vi sen hade hämtat maten gick alla tre till bordet i hörnet. Precis det bordet som jag satt när Harry ringde mig för första gången. 
- Harry? sa jag till honom. Han log till mig, som att han väntade på svar.
- Ja?
- Det var här jag satt när du ringde mig för första gången.
Jag kollade på honom. Han log. Han tog min hand och sedan kysste han mig. Madison bara satt och glodde på. Rätt kul. Men ändå synd om henne. Om jag bara kunde fixa en kille till henne också..
Jenna's perspektiv
Skoldagen var över och vi var äntligen påväg hem. Harry följde mig hem. Han tyckte inte att jag skulle behöva gå själv. Vi gick hand i hand hem. Då och då kysste han mig, både på munnen och på kinden.
- Så.. Då är du hemma! Tack för idag. Det var varit helt underbart kul!
- Tack för att du följde mig hem! Ja, även om alla tjejer spanade in på dig stup i kvarten..
- Kollade alla tjejer in mig? Alla? sa han förvånande.
- Ja, alla! hurså?
- Men varför står jag här med dig då då? Hejdå! 
Mitt hjärta stannade. Nej! Han började gå, men efter en meter vände han om. 
- Haha, jag bara skojade! Jag bryr mig faktiskt inte om andra kollade på mig. Den enda jag bryr mig om är du.
Jag kände en lättnad falla över mig. Jag var verkligen förälskad i Harry.
- Är vi ihop nu Harry?
Han kysste mig och sa sedan hejdå. Jag tog det som ett ja och hela min kropp fylldes av glädje. Jag kunde inte sluta le!
*
Mörkret började komma mot oss. Jag låg i min säng med min favorit nalle i famnen. Jag måste berätta för Harry att jag är riktigt kär i honom. Plötsligt hörde jag hur min mobil ringde. "Inkommande samtal - Harry Styles".
Ett perfekt tillfälle för att berätta hur jag känner.
- Hej Harry!
- Hej Jenna!
Vad var det med hans röst. Han lät ledsen. 
- Harry? Vad är det? Du låter ledsen.
- Jag åker imorgon bitti. Vi ska åka till USA och vara där i två månader.
Jag fick inte fram ett enda ord. Inte ett enda.

Andra delen idag. Vi får se om det blir en tredje!
Kommentera gärna vad ni tycker, jag gillar det!

Kram Julia! <3

Postat av: lollo

fan vad bra!

men stackars jenna.. <3

en till del idag, snääääääällla!

2011-10-11 @ 16:13:18
Postat av: malin

AWESOME!

längtar redan till nästa del! <3

2011-10-11 @ 16:33:25
Postat av: emma

vill ha mer !

2011-10-11 @ 16:53:48
Postat av: rebecka

mer!!

2011-10-11 @ 17:31:41
Postat av: oreo

snällasnällasnällasnllasnällasnällasnällasnälla!!!! skriv en till idag!! :D asgrym!! måste få veta mer!!

2011-10-11 @ 18:04:20
Postat av: sophie

jättebra och denna deler var låång :D

2011-10-11 @ 18:09:38
Postat av: julia

riktigt bra novell!

och snyggt namn du har förresten ;)

2011-10-11 @ 18:43:44
Postat av: Jojjo

Bra

2011-10-11 @ 20:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0