Baby you light up my world ❤ - Melt In

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Jenna's perspektiv
Igår var helt klart den bästa dagen i hela mitt liv! Ingen har gjort kvällen såå bra som Harry. Och gud vad kul det skulle bli i skolan idag när Harry också skulle vara där. 
Nu när jag tänker efter så fattar inte jag hur jag kan ha levt utan Harry?
Hoppas att Harry tyckte att vi hade kul igår! Jag satte mig ner och tänkte på Harry lite. Han hade verkligen sagt att han gillade mig! Och jag sa att jag gillade honom! Ingen kan vara så lycklig som jag är just i detta tillfället! 
Men betydde detta att vi var ihop nu? Jag måste prata med honom idag.
Harry's perspektiv
"Iväg med dig! Jag vill aldrig mer se ditt ditt äckel!" 
"Förlåt, men jag vet inte vad jag har gjort! Ge mig en andra chans." 
Det var riktigt hopplöst! Varför var Jenna sur på mig? Jag ville ju bara va romantisk!
"Snälla Jenna! Jag älskar dig, lämna mig inte!"
"Håll tyst!"

- Harry? Liam försökte väcka mig.. Typiskt!
- Tyst med dig! "Nej Jenna!!!
Plötsligt trillade jag ner ifrån sängen.
- Åh gud! var är Jenna, jag måste träffa henne!
Säg att hon inte hade lämnat mig.
- Ta det lugnt. Det var en mardröm. 
Jag andades ut när jag hade insett att det faktiskt var en dröm. Sen gick jag till garderoben. Vad ska man ha på sig idag? Jag plockade fram ett par ljusa jeans idag och en randig tröja. Jag tänkte efter lite - eftersom jag sa att jag gillade henne och hon sen sa att hon gillade mig också, sen kysstes vi ju. Betydde det att vi var ihop nu eller? Jag måste prata med henne. Tanken var inom mig länge, men sen var jag tvungen att fixa till mig. Tog liiite géle i håret och sprutade "mintandedräkt" i munnen. Smakade egentligen inte så gott, men vad gjorde man inte för bra andedräkt?
- Harry? Rösten kom bakom mig, rätt långt ifrån mig. Sen såg jag att det var Liam. 
- Ta det nu lugnt och ring om det kommer galna fans. Vi hjälper dig isåfall. men försök att hålla en låg profil. Okej?
Jag skrattade till lite. Tänk att Liam brydde sig om mig så mycket.
- Tack Liam! Vad ska ni göra idag annars då?
- Nja, Louis ska träffa sin tjej, så att jag, Niall och Zayn ska väl gå och handla eller något? Men hur som helst - lycka till idag. Jobba inte för mycket.
Vi båda skrattade. Nä, jag skulle inte jobba för mycket. Jag skulle mest kolla på Jenna helatiden. Aldrig att jag skulle vända bort blicken.
Jenna's perspektiv
I'm walking on sunshine , wooah
I'm walking on sunshine, woooah
I'm walking on sunshine, woooah
and don't it feel good!

Jag var såå glad att jag bara ville sjunga och dansa. Undra om jag egentligen sjöng bra? Jag ville ju söka till X-Factor, men mamma tyckte att jag var för ung. Det konstiga var att, föräldar vill gärna att man drömmer och vill göra saker i livet, men att uppfylla önskningarna - det är deras mardröm?
För att få bort det tråkiga i mitt huvud, satte jag på en annan låt på spotify. Min lista är riktigt lång men denna låten var absolut min favorit!
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know, you don't know you're beautiful..

Den låten muntrade upp mig och gjorde mig glad precis när som helst. Det kvittade hur ledsen och arg jag än var. Men jag tror även att om inte One Direction skulle sjungit den, skulle låten inte alls vara lika bra! Jag log lite för mig själv, stängde av musiken och började sen ta på mig lite kläder.
Idag blev det en annan kjol och en kortare kavaj jag tog på mig. Sen plattade jag mitt hår och tog ett eller två lager mascara. Jag tog aldrig puder eller foundation. Min läkare hade sagt att det inte avr bra för min hy. Den var redan så bra. Jag log igen. 
Min mage började kurra. Jag borde nog gå och äta något.. Under en lektion hade min mage kurrat så högt att läraren nästan blev lite sur på mig. Sen dess har jag alltid ätit en rejäl frukost om morgonen, eftersom det var riktigt pinsamt! Men om jag ska vara ärlig, så klår det inte det som Madison berätta för mig. En gång pruttade hon en riktig brakare inför hela klassen. Läraren hade kollat surt på henne i flera minuter. Madison hade då sagt "bättre med tomt hus än en arg hyresgäst." Alla i rummet skrattade jättemycket, förutom läraren. Även jag skrattade jättemycket när Madison berättade det.
Men hur som helst så tog jag två mackor med smöt och ost på och en skål jordgubbsflingor med fil. Rätt mycket, men gott!
Under tiden jag åt kom Harry upp i huvudet igen. Hur skulle det bli om han reser väldigt mycket? Skulle jag kunna klara av att vara ifrån honom. Att tänka på det gjorde mig ledsen. Jag ville inte att våran tid tillsammans plötsligt skulle gå förlorade..
När jag sedan hade ätit klart, började jag gå mot skolan. Påvägen dit ringde jag Harry. Han svarade efter 3 signaler.
- Hej Jenna! Läget?
- Det är bra! Redo för skolan idag?
- Nej, alla kommer se att det är jag och vi kommer inte att få någon som helst lugn stund.. Harry lät ledsam, riktigt ledsam. Jag försökte att låta medlidande så gott jag kunde.
- Jag vet! Vi ses i skolan så ska jag fixa en makeover som får dig helt att smälta in! Du blir inte besviken, jag lovar!
Han skrattade högt, men gick sedan med på det. Innan han la på sa han puss hejdå. Jag sa detsamma. Tänk att han hade sagt puss till mig. Åhh vad han var söt!
Sen fick jag börja tänka på hur jag skulle fixa till han! Jag hade ingen aning hur jag skulle göra.

Fick tänka sjukt länge, har inte så mycket idéer på gång.. 
Kom ihåg, det kanske blir tre delar idag, så kommentera :D

kram julia ! <3

Postat av: emma

riktigt bra !!

2011-10-11 @ 12:35:37
Postat av: Moa <3

riktigt bra Mer <3 :D

2011-10-11 @ 13:16:44
Postat av: Nelly

Mer snart tack juliiiaaa!! :D <3

2011-10-11 @ 13:23:17
Postat av: Malin :)

jättebra! kan inte vänta till nästa del! <3

2011-10-11 @ 14:14:22
Postat av: lollo

jättebra!! <3

2011-10-11 @ 16:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0