Baby you light up my world ❤ - Do I, Do I Not?

Filed under: Baby you light up my world ❤ (avslutad)
Jenna's perspektiv
Hur skulle jag komma in. Jag kollade bort mot ett träd som stod en bit nära en annan port som ledde in till där One Direction höll till. Skulle jag kunna klättra upp i trädet och kasta mig ner innanför portarna? Idén var lite knäpp, men jag ville träffa Harry. Just nu mer än någonsin! Jag bestämde mig för att göra det, så att jag gick bort mot trädet som stod lite lutat över metallporten. Trädet var riktigt stort, hoppas att jag skulle klara det..
*
Yes, jag klarade det. Äntligen var jag över den stora porten. Hoppet fanns fortfarande kvar. Jag kollade runt om mig om där fanns några vakter i närheten. När jag hade kollat klart och insåg att där inte fanns några vakter, tog jag ett djupt andetag. Nu skulle jag bara hitta Harry.
Mobilen vibrerade. Fan! Tänk om någon hörde. Jag kollade ner i fickan och tog upp mobilen. "Inkommande samtal - Harry Styles". Just när jag skulle trycka på svara, hörde jag fotsteg bakom mig och plötsligt hostade en man till.
- *Host*. Vad tror du att du håller på med? han lät riktigt arg. Jag var rädd.
Han tog sedan tag om min midja och drog bort mig mot ett litet rum där det fanns en stor fin soffa och en jättestor plasma tv. Sedan kom Liam in, sedan kom Zayn, efter det kom Niall, Louis och till sist Harry.
- Känner någon av er den här tjejen? säger vakten till de fem killarna.
Niall vickar på huvudet, samma gör Louis, Zayn och Liam. Harry bara står där.
Harry's perspektiv
Herregud! Känner inte jag igen henne?
Vi träffades på stan och hon frågade om jag kände igen henne. Jag sa nej. Sen kom hon till konserten och log mot mig på signeringen. Nu är hon här där jag och Jenna bestämde att vi skulle vara. Är hon en riktig stalker som avlyssnar samtal? Eller är det så att hon faktiskt är Jenna?
Jag bestämde mig för att fråga.
- Jenna? Är det du? jag kände mig blyg men taskig på något sätt. Jag menar, tänk om det hade varit hon helatiden och jag hade inte vetat att det var hon, utan istället misstänkt att det varit ett galet fan..
Hon verkade rätt irriterad i sitt svar.
- Vad tror du?! hur kan du inte ha sett att det har varit jag helatiden? Jag är rätt besviken!
- Men du är dig inte alls lik. Inte på ett dåligt sätt då, men hur som helst. Förlåt Jenna! Ska vi börja om?
Hon funderade väldigt länge, men jag visste inom mig att hon höll med om att vi skulle börja om. Jag bara visste det!
- Okej. Så om vi, tex skulle träffas imorgon, skulle du känna igen mig? hon skrattade lite och kollade fundersamt på mig.
- Haha, absolut! svarade jag snabbt.
Jenna's perspektiv
Vilken härlig dag. Allt jag såg framför mig var Harry. Harry, Harry, Harry. Hans leende och hans härliga skratt. Sen kunde jag inte heller få bort bilden på vakten som stod och gapade under hela vårt samtal. Rätt kul faktiskt! De andra i gruppen hade gått iväg sedan efter ett tag.
Vi bestämde också att vi skulle ses imorgon och typ gå på bio eller något. Jag längtar ända in till halsgropen! Vi kommer äntligen att återförenas igen. Men kommer vi bara att kunna vara vänner? Jag är rätt lättflörtad av snygga, colla killar. 
Jag kollade på klockan. Shiit! Klockan var redan 01.00. Hur länge hade jag tänkt på Harry? Haha. Men jag fick snabbt bort tanken. Allt jag nu ville, var att sova. Senare idag skulle Harry och jag, vem vet, kanske stå som ett par! 
Jag la mig ner i sängen och somnade bums!
Harry's perspektiv
Jenna. Hon var så vacker. Vad hade hänt med den lite knubbiga tjejen från Holmes Chapel? Hon med fräknar och blondt hår? Jag kunde inte fatta att jag inte såg att det var hon så fort jag träffade henne. Hon måste verkligen ha varit arg! 
Jag låg i sängen. Tankarna flög omkring i huvudet. Varje gång jag försökte att somna kom Jennas röst upp i huvudet. Så fin och härlig. Imorgon var hon min. Ingen annans, bara min. Skulle vi förbli bara vänner, eller skulle våran vänskap utvecklas till något mer?
Jag låg länge och tänkte på hur Jenna kanske kände inför detta. Vi är ju liksom äldre nu och båda tror nog mer på kärlek. Jag skulle helt klart kunna tänka mig i framtiden att bli tillsammans med Jenna. Hon var ju så underbart vacker att det bara inte gick att sluta tänka på henne. När vi var yngre var vi med varandra varje dag! Skulle det bli så nu också? 
Skulle jag kunna tänka mig att flytta till London, bara för våran vänskaps skull?
Älskar/Älskar inte?



Hade rätt många idéer i huvudet idag! Hoppas att ni tycker om den!
Vem är eran favorit i One Direction? Skriv vad ni tycker!

PussoKram. <3

Postat av: lollo

jättebra! kan du inte skriva en del till idag? :D

2011-10-09 @ 14:39:33
Postat av: emma

Skriv mer!

2011-10-09 @ 15:40:53
Postat av: mimmi

meeer idag snälla ?? (a) :D Harry e faktiskt min favvo hahah ;)

2011-10-09 @ 16:09:59
Postat av: Malin

skriv en del till idag, jag kan inte vänta till imorgon!

niall är min favorit :D

2011-10-09 @ 16:14:34
Postat av: Sofia

niall <3

2011-11-27 @ 15:47:33
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0